"Фейсбук" изгуби $56 милиарда от реклами
Социалната мрежа си изпати заради неуспешните си опити да спре езика на омразата
312 компании вече са оттеглили реклами за 56 млрд. долара от онлайн гиганта "Фейсбук". Кампанията за лишаването на социалната мрежа от приходи от реклама е заради неуспешните опити на "Фейсбук" да спре езика на омразата. Изтеглянето на рекламодателите доведе до сериозни загуби в пазарната стойност на компанията, предава Нова телевизия.
Кампанията “#ДаСпремОмразатаЗаПечалба” призовава рекламодателите да прекратят отношенията си с "Фейсбук" за месец юли. А причината - липсата на действия от страна на "Фейсбук" за контрол на публикациите. Според експерти, най-вероятно от "Фейсбук"не са очаквали подобна мащабна реакция. Голяма роля играят и наближаващите президентски избори в Съединените щати.
„Изборите са ноември. За "Фейсбук" това е момент на осребряване на печалби. Те знаят, колко много пари има в такива моменти. Ако сега не се действа, това ще бъде продължено, за да има още по-голям натиск върху "Фейсбук". Лично аз очаквам, че ще се задействат нещата и това ще доведе до инвестиции", обясни експертът по дигитален маркетинг Георги Малчев. Но отбелязването на всички проблематични публикации не е печелившо за "Фейсбук".
„Това е огромна инвестиция на ресурс за тях. Последните две, три години те много се пазят от всякакви инициативи и отговорности, при които да кажат - да, ние ще го направим, защото за тях това е огромна инвестиция.”, добави експертът.
А самият директор на "Фейсбук" обеща - всички публикации, които са в нарушение, ще бъдат отбелязани за потребителите, включително и предизборни такива. Изключение правят само постове, призоваващи към насилие - те ще бъдат незабавно премахвани.
„Няколко пъти в годината решаваме да оставим публикации, които са в нарушение на правилата, защото смятаме, че обществения интерес е по-важен от рисковете. Мисля, че е важно хората да могат да видят това съдържание сами за себе си”, заяви Марк Зукърбърг.