"Фейсбук" се оля - блокира профили на правителството на Австралия, както и свои
Бюрото по метеорология, здравните власти и пожарната служба също са сред засегнатите
Профилите на австралийското Бюро по метеорология, щатските здравни ведомства, на опозиционен лидер от Западна Австралия, благотворителни организации и други са сред блокираните във връзка със забраната на "Фейсбук" да се публикуват новини в мрежата в Австралия, пише "Гардиън".
Социалната мрежа дори блокирала и свои профили.
Тази сутрин социалната мрежа започна да блокира публикуване на новини от австралийски новинарски сайтове, а също така не позволява на австралийски потребители да споделят или гледат съдържание на австралийски и международни медии.
Технологичният гигант обяви, че е взел решението в отговор на нов дигитален кодекс, който се очаква да бъде приет от Сената. Кодексът принуждава "Гугъл" и "Фейсбук" да сключат споразумения с медиите и да плащат за съдържание.
Докато забраната на "Фейсбук" трябваше да е насочена само към медиите, десетки профили на правителствени агенции, синдикати, организации и политици също бяха блокирани за няколко часа.
Бюрото по метеорология, основният източник на метеорологична информация обяви, че е блокиран и посъветва хората да отидат директно на страницата им, приложението и на профила в "Туитър".
Докато Австралия се подготвя да започне имунизационната кампания срещу коронавируса, щатските здравни ведомства се оказа, че не могат да публикуват във "Фейсбук".
Министърът на здравеопазването Грег Хънт заяви, че е шокиран от ситуацията. Той призова "Фейсбук" веднага да оправи проблема.
Министърът на здравеопазването в сянка Марк Бътлър коментира, че това е напълно безотговорно поведение от страна на технологичната компания, която веднага трябва да възстанови профилите.
Профилът на пожарната служба в Западна Австралия също е сред засегнатите.
Към обяд някои профили бяха възстановени.
Говорител на "Фейсбук" коментира, че блокирането на организации, различни от медиите, е било грешка.
Според новите правила технологичните гиганти ще бъдат насърчавани да преговарят с австралийските медии, включително и с обществените, колко да плащат за достъп до съдържанието им.
Ако не бъде постигнато споразумение, независими арбитъри ще се намесват и ще налагат задължителни условия.
Правилата са изготвени от Австралийската комисия за конкуренцията и потреблението в продължение на три години след обществени консултации.
Първоначално ще се прилага за Facebook NewsFeed и Google Search.
Финансовото министерство обяви, че на всеки 100 долара, похарчени за онлайн реклама, 53 долара отиват за "Гугъл" и 28 долара за "Фейсбук".
От "Фейсбук" спорят, че новите правила не разбират динамиката на интернета и ще навредят на всички медии, които правителството се опитва да защити.