"Гугъл" променя рекламния си бизнес след космическа глоба
Френски регулатор санкционира технологичния гигант с €220 млн. заради нелоялни рекламни практики и монопол
От "Гугъл" обявиха, че ще направят тотални промени в своя рекламен бизнес, за да гарантират, че повече няма да злоупотребяват с монополното си положение. Това се случи след историческо антитръстово споразумение с френските власти.
Сделката с френския регулатор, който следи за лоялната конкуренция може да помогне за балансирането в онлайн рекламния бизнес, който към днешна дата работи изцяло в полза на "Гугъл" и "Фейсбук".
На 7 юни стана ясно, че "Гугъл" ще заплати 220 милиона евро глоба заради нелоялни рекламни практики и монопол.
Днес става ясно, че за първи път американският технологичен гигант се съгласява да направи промени в своя рекламен бизнес, който, впрочем, носи по-голямата част от приходите му.
Надзорният орган във Франция установи, че платформата за управление на реклами на търсачката - Google Ad Manager - облагодетелства себе си в онлайн пазара за реклами. Според условията на споразумението с френските власти "Гугъл" пое ангажимента да подобри начина, по който услугите на Ad Manager работят с конкурентни рекламни сървъри и платформи за продажба на рекламно пространство. Днес ктава ясно, че промените ще бъдат приложени още до първото тримесечие на 2022 г.
Повечето продажби на Google идват от използването на нейната търсачка и от реклами в "Ютюб". През 2020 г. около 23 милиарда долара бяха приходите на компанията, генерирани благодарение на рекламите на онлайн платформата на компанията.