"Джони Уокър" се връща 200 години назад

Световноизвестната марка уиски започва да продава напитката в хартиени бутилки

Новини
16:53 - 15 Юли 2020
3253
"Джони Уокър" се връща 200 години назад

Една от най-популярните компании за производство на уиски - "Джони Уокър" (Johnnie Walker), се връща към корените си 200 години назад. Концернът Diageo, който държи марката, започва кампания по опазване на околната среда - ще продава уиски в хартиени бутилки.

Докато повечето от производството на Johnnie Walker се продава в стъклени бутилки, фирмата търси начини за използване на по-малко пластмаса в своя бранд.

Приготвянето на бутилки от стъкло също изразходва енергия и създава въглеродни емисии.

За да направи бутилките, Diageo ще създаде съвместно фирма, наречена Pulpex, която също ще произвежда опаковки като на Unilever и PepsiCo.

Бутилката за уиски, която ще бъде пробвана през пролетта на 2021 година, ще бъде направена от дървесна маса и ще бъде напълно рециклируема, съобщиха от компанията.

Идеята е клиентите да могат да ги пуснат направо в рециклирането.
Компаниите за напитки разработват хартиени бутилки, за да се опитат да намалят замърсяването и да направят продуктите по-устойчиви.

"Карлсберг" също е в процес на разработване на хартиена бутилка за бира.

Британската фирма Frugalpac произвежда хартиени бутилки за вино, които са направени от рециклирана хартия с "подложка за хранителен клас".

Въпреки това, гигантът Coca-Cola през януари заяви, че няма да захвърли лесно пластмасовите бутилки за еднократна употреба, защото потребителите все още ги искат.

Новите бутилки на "Джони Уокър" ще бъдат напръскани вътрешно с покритие, което е проектирано да не взаимодейства с напитките, които ще съдържат.

Много картонени опаковки, направени от хартия, имат пластмасово покритие отвътре, за да спрат напитките да изтичат. Diageo обаче заяви, че бутилките му за напитки няма да имат това пластмасово покритие.

Компаниите са подложени на все по-голям натиск за намаляване на количеството пластмаса в опаковките, тъй като потребителите все повече се съсредоточават върху увреждането на екосистемите.

В Европа 8,2 милиона тона пластмаса са били използвани за пакетиране на храни и напитки през 2018 година, според анализа на ING.

Diageo, която също прави бирата "Гинес" и водката "Смирнов", заяви, че използва по-малко от 5% пластмаса в общата си опаковка.

Въпреки че производителите на стъклени бутилки се стремят да направят производството по-ефективно, те все още имат значителен въглероден отпечатък.

Нужно е много енергия за захранване на стъклени пещи, много от които използват природен газ за стопяване на суровини като пясък и варовик.