"Мерцедес" пусна невиждано мощна кола
Още през есента на 2014 г., практически веднага след премиерата на купето AMG GT, ръководителят на спортното подразделение на Mercedes-Benz – Тобиас Мьоерс (от август той застава начело на Aston Martin), обеща на журналистите, че рано или късно този модел ще получи екстремна версия с името Black Series. И поясни, че тя ще наследи едноименната модификация на суперколата SLS AMG.
Очакваше се, че тя ще излезе през 2018 г., но обещанието стана факт едва сега, съобщава Automedia.bg.
Както всички представители на семейството тази версия също е оборудвана с 4,0-литров битурбо V8 двигател. В неговата основа е използваният досега мотор M178, но заради многото промени и доработки той получава собствен индекс - M178 LS2. Агрегатът е с "плосък" колянов вал, нови разпределителни валове и изпускателни колектори, както и с увеличени турбокомпресори и интеркуулери. В крайна сметка мощността му е увеличена до 730 к.с. (максимален въртящ момент от 800 Nm), докато при най-мощната версия до момента – AMG GT R, неговите показатели са 585 и 700 Nm.
Двигателят е съчетан със 7-степенна роботизирана скоростна кутия AMG Speedshift DCT, която е адаптирана към увеличения въртящ момент и е пренастроена за каране на писта. Благодарение на това суперколата със задно предаване ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди, а до 250 км/ч стига за по-малко от 9 секунди. Максималната скорост е 325 км/ч. За сравнение - версията AMG GT R вдига 100 км/ч за 3,6 секунди и развива 318 км/ч.
Каросерията на Mercedes-AMG GT Black Series е с подобрена аеродинамика, което е резултат от съвместната работа на инженерите и дизайнерите на спортното подразделение. Машината ще се отличава по увеличената решетка на радиатора в стил Panamericana. Получава също така нова схема за разпределение на въздушния поток, която намалява подемната сила на предната ос и подобрява охлаждането на спирачните дискове.
Освен това суперколата има нов преден сплитер, който се регулира ръчно в две положения - street и race, а също така нов капак с два големи вентилационни отвора, допълнителни въздухозаборници за охлаждане на задните спирачки, огромно антикрило и практически плоско дъно с "ребра", които насочват въздуха към задния дифузьор. Активните аеродинамични елементи, които са същите като AMG GT R, осигуряват на GT Black Series притискателна сила повече от 400 кг при скорост 250 км/ч.
Регулируемото окачване също е заимствано от R-версията, както и твърдата, но олекотена конструкция на каросерията. Теглото на суперколата е намалено с използването на карбонови детайли. Калниците са разширени, а за автомобила са изработени и специални гуми Pilot Sport Cup 2 R MO.
В оборудването влизат още керамични спирачни дискове, възможност за изключване на системата за стабилизация, опционален пакет AMG Track с каркас за безопасност, четириточкови предпазни колани и противопожарна система.
Продажбите на най-мощния в историята Mercedes с V8 двигател вече стартираха на европейския пазар, като производителят обяви началната цена и пусна онлайн-конфигуратор на официалния си сайт в Германия. Цената на автомобила с включените данъци и такси е 335 240 евро, което е близо два пъти по-скъпо от стандартния Mercedes-AMG GT R, продаван за 169 000 евро.
Разликата в мощността на двете машини е 145 к.с. - (730 срещу 585), а допълнителните екстри покачват значително цената на Black Series.
Топ версията на спортното купе струва поне 20 000 евро отгоре. Само за ексклузивния цвят AMG magma beam клиентът добавя 8468 евро, а състезателният пакет (включващ каркас от титан, 4-точкови предпазни колани и противопожарна система) е оценен на 7540 евро. Цената на останалите опции варира между няколкостотин и няколко хиляди евро.
Вече е известно, че от Mercedes-AMG GT Black Series ще бъде изработена специална версия P One Edition, която ще се предлага само на клиенти на хиперколата Mercedes-AMG One. Тя излиза в ограничен тираж от 275 бройки и ще струва поне с 50 000 евро повече.