"Метро" тества масово служителите си за коронавирус
Над 2000 работници са на "първа линия" в 11-те магазина на компанията
МЕТРО България тества реши да тества масово с PCR тестове за COVID-19 служителите си в 11-те магазина на компанията, за да намали риска за тяхното здраве в извънредната ситуация, в която им се налага да работят. Над 2000 души в магазините на МЕТРО работят на първа линия, осигуряващи на своите клиенти постоянен достъп и снабдяване с хранителни и нехранителни стоки в сигурна и защитена среда.
Изследванията ще са всяка седмица в продължение на месец, за да покрият обявения период на извънредното положение и очаквания пик на заболяването в България.
МЕТРО ще се възползва от новият масов подход за идентифициране на наличие на коронавирус чрез прилагане на PCR тестване, иницииран от вирусолога проф. д-р Радка Аргирова, екипът икономисти Асен Василев и Кирил Петков и ениехимикът проф. Николай Денков.
Новият подход дава възможност на компанията да организира седмично групово тестване на проби от 20 служители с един PCR тест. В случай, че някоя от тестваните групи даде положителен резултат, тази група се изследва повторно, за да се идентифицира конкретният заболял. Методът е известен още като метод на пуловете и се ползва от медиците от десетилетия по време на епидемии от различни заболявания.
Със старта на груповото тестване за COVID-19 МЕТРО ще осигури превенция за своите служители и защита на тяхното здраве и клиентите, които обслужват. Точният метод за детекция чрез PCR дава възможност за откриване на заразени лица 1-3 дни преди проявата на първите симптоми. Това ще позволи на компанията да се погрижи за потенциално заразени служители, които могат да се изолират, преди да заразят останалите си колеги и ще допълни предприетите от МЕТРО мерки за безопасност, обясняват от компанията.
„Нашите колеги от магазините, които всекидневно обслужват клиентите в цялата страна, работят във високо рискова среда. Ние прилагаме различни мерки за безопасност – учестена пълна дезинфекция на площите в магазина и на работните им места, лични предпазни средства с висока степен на защита и променен режим на работа, който намалява контактите между членовете в екипа.“, коментира Филип Анастасиу, директор „Човешки ресурси“ на компанията.