"Пепси" затваря 4 бутилиращи завода, реже стотици работни места
Потребителите се отказват да купуват напитките на компанията след години на покачване на цените
PepsiCo планира да затвори четири завода за бутилиране в САЩ и да освободи близо 400 работници като част от усилията си да рационализира дейността си. Това заявиха от компанията. Затварянията ще засегнат 136 работници в Синсинати, 131 в Чикаго, 127 в Харисбърг, Пенсилвания и по-малко от 50 в Атланта.
Заводът в Чикаго е единственият, който ще затвори напълно. PepsiCo потвърди затварянето по-рано тази седмица. Компанията каза, че продажбите, доставката и складовите функции ще продължат на другите три места.
По-рано този месец PepsiCo понижи прогнозата си за продажбите за годината, тъй като потребителите в САЩ, Китай и на други места се отказаха да купуват напитките и закуските на компанията, след години на покачване на цените.
Продажбите на напитки на PepsiCo в Северна Америка паднаха с 3% през второто и третото тримесечие на тази година.
Нетните приходи на PepsiCo паднаха с 5% до 2,9 млрд. долара за периода юли-септември. Компанията многократно е заявявала, че е силно фокусирана върху ефективността и повишаването на производителността.
Закриването на четири завода на PepsiCo и освобождаването на близо 400 работници в САЩ може да повлияе на търговията на компанията и на местния пазар по няколко начина. Един от тях ще е повлияването върху местната заетост и икономиката на общностите, където са разположени тези заводи.
Това може да доведе до загуба на лоялни клиенти и негативни обществени нагласи към марката.
Ако конкурентите им имат по-добре разпределени производствени мощности, те биха могли да се възползват от ситуацията и да увеличат пазарния си дял, особено в регионите, където PepsiCo ще има затруднения в доставките. PepsiCo, която е базирана Ню Йорк, обяви че на засегнатите служители ще бъде заплатено и ще получават обезщетения за 60 дни.