"ПП-ДБ" налели 1 234 067 евро за реклама в МЕТА
Веднага след тях се нареждат ИТН с 283 470 евро
Кои са най-рекламиращите страници в META (Facebook, Instagram, Messenger), свързани с политика? Отговор на този въпрос дава проучване на платформата "Стража". Оказва се, че само петте страници на "Продължаваме промяната - Демократична България", които попадат в топ 10, са инвестирали 1 234 067 евро.
Проучването се базира на данните от Meta Ads Library.
Веднага след тях са ИТН с 283 470 евро. От ГЕРБ попада само една страница - тази на МГЕРБ - София, които са инвестирали 71,725 евро в META.
Две от страниците на институции на ЕС също попадат в рекламиращите активно на територията на България. В рамките на последните 90 дни пък (8 юли - 5 октомври) ПП са похарчили 6 350 евро, Слави Трифонов - 4270 евро, община Благоевград - 2826 евро, БСП - 2168 евро.
По-повод най-рекламиращите политически страници през последните 30 дни най-интересното, е, че бившият кмет на Варна Иван Портних се появява с огромната сума от 3000 евро, инвестирани в META. Това го прави вторият по разходвани средства политик, който решава да рекламира активно в социалните мрежи, веднага след Слави Трифонов.
Стигайки до дните на предизборната кампания се забелязва много по-цветна картинка в партиите.
В топ 10 се класират страници на ПП-ДБ, ГЕРБ, БСП и ИТН, като от партия „Има такъв народ“ неглижират рекламирането през социалните мрежи на партийните си структури и залагат директно на канала на лидера си (страницата „Слави Т. Трифонов“).