"Спотифай" ще предупреждава за фалшиви новини за COVID-19
Spotify заяви, че работи по добавянето на консултативни предупреждения към всеки подкаст в платформата си, в който се обсъжда коронавируса.
Директорът на компанията Ек разкри плановете за забрана на сътрудниците на стрийминг гиганта да споделят "измамна" информация, която може да представлява заплаха за общественото здраве.
Той заяви, че новото консултативно предупреждение на платформата ще пренасочва потребителите към център с данни за факти за коронавируса.
Този ход следва критиките към работата на платформата с Джо Роугън - американски водещ на подкаст, който е интервюирал скептици по отношение на ваксините.
Ек заяви, че компанията ще публикува своите "Правила на платформата", които ще включват насоки за създателите на това, което платформата определя като "опасно" и "измамно" съдържание.
Новите правила са разработени от компанията съвместно с екип от външни експерти и ще бъдат редовно актуализирани, заяви шведският милиардер.
Компанията беше подложена на критики заради възгледите на нейния звезден водещ Джо Роугън, който се съгласи на сделка за 100 млн. долара, за да премести популярния си подкаст изключително в платформата в края на 2020 г. Роугън не насърчава ваксинирането сред младите хора и препоръчва използването на недоказаното антипаразитно лекарство ивермектин за лечение на вируса.
Тази седмица музикантите Нийл Йънг и Джони Мичъл станаха първите от поредицата шоумени, които поискаха тяхната музика да бъде премахната от платформата.
Йънг нарече сайта "дом на животозастрашаваща дезинформация за пандемията" в публикация на своя уебсайт.
Херцогът и херцогинята на Съсекс също изразиха пред Spotify своите "опасения" във връзка с дезинформацията за Covid, но ще продължат да работят с платформата.
„The Joe Rogan Experience“ все още е най-популярният подкаст на Spotify, като се съобщава, че има 200 милиона изтегляния месечно.