Разочаровани клиенти в мола: Егати Черният Петък!
Шумните реклами за големи намаления и евтиния на Черния петък не се оправдаха и се оказаха силно преувеличени. От сутринта до ранния следобед, големият шопинг в търговските центрове така и не се състоя и моловете се напълниха, колкото за сезонни промоции. Тълпи от купувачи, виещи се опашки и трескаво обикалящи клиенти не се забелязваха, показа проверка на Lupa.bg из два от големите столични молове. Така Черният петък се оказа просто вял пазарен ден.
В повечето магазини, промоциите не надвишаваха 30 %, а с 50 на сто бяха свалени цените само на стоки, които не са особено търсени или не са актуални за сезона. Търговците бяха приложили класическия номер - на етикетите с най-високи цени, вероятно лепени допълнително, бяха посмъкнали стряскащите цифри.
В най-масово посещаваните големи магазини от среден клас, блъсканица изобщо нямаше. Най-много по 15-20 клиенти се разхождаха между щандовете, не особено очаровани от предложените промоции, а пред някои витрини агенти приканваха клиентите да влязат да разгледат стоката.
За сметка на това българите масово атакуват магазините в Гърция, привлечени от истинските намаления на Черния петък. С щедри отстъпки, които за много от стоките достигат 70% от цената, търговците в Гърция привличат клиенти днес даже и от северната си съседка.
За разлика от Гърция, едно от малкото места в София, на които се събра опашка, бе в испанската верига „Зара”, и то предимно за детски дрехи. Майки бяха награбили по едно-две зимни якета за по 50-ина лева и чакаха търпеливо да дойде реда им. Магазинът обаче не се отчете със солидни промоции на дамските и мъжките щандове.
Популярната верига HM пък обяви намаление от 20 на сто на всичките си облекла и аксесоари, но подобни промоции магазинът предлага и извън Черния петък, в дните на разпродажби.
Големи вериги за дамски и мъжки обувки се изложиха тотално, след като пуснаха промоция на зимните боти и ботуши с едва 10 на сто. Така сезонната стока се оказа безинтересна за купувачите, защото промоцията бе направо символична. Тук там, след много обикаляне, можеше да се открие по някой чифт с по-сериозна отстъпка - над 30 %. Въпреки това, тийнейджърки избираха ексцентрични модели с малка отстъпка и гледаха да се възползват поне от минималните отстъпки.
Добре се отчете веригата „Кенвело”, която принципно прави едни от най-добрите промоции през цялата година. Качествени блузи, суитшърти и якета привличат вниманието на купувачите и си заслужаваха пазара. Тънки зимни дамски пуловери от добра материя се продават с 30 на сто отстъпка и така от 30 лева падат на 20-ина.
Качествени зимни якета се продават за 60-80 лева при стара цена над 100 лева.
Бая народ се насъбра и в оптиките, които обявиха много добри отстъпки - от 70 до 80 на сто. Така луксозни рамки от над 300 лева паднаха до100-ина.
На клиентите бяха раздавани и талончета за отстъпка и за събота, тъй като промоциите са валидни до неделя.
Трансперанти с огромни намаления окичиха на витрините си магазините за луксозна кухненска посуда - над 70 на сто, но и това не накара клиентите да се възползват и да накупят чинии и чаши за елегантна трапеза.
Повечко хора се понасъбраха в спортните магазини за маратонки - предимно тийнейджъри търсеха маркови маратонки с големи намаления, но и там цените бяха смъкнати с не повече от 20-30 на сто и то не най-новите и най-добри модели.
Продавачи споделиха, че според тях повечето младежи, пък и хора на средна възраст предпочитат да пазаруват онлайн заради липса на време и заради удобството да им донесат избраното на крака.
Затова търговските центрове не гъмжат от клиенти.
Други пък предположиха, че вероятно моловете може да се напълнят след края на работния ден, когато хората излизат от работа.
Запознати обаче бяха категорични, че уловката на Черния петък е, че повечето намаления ще продължат поне още седмица, а след това идват Коледните, които вероятно ще са много по-сериозни от тези на Black Friday.