Разследване на Lupa.bg: Тайна среща реши съдбата на „ Бонус-малус”
На 3 декември е имало тайна среща между властта и застрахователите за съдбата на система „Бонус малус”. На сбирката са присъствали служители на Гаранционния фонд, Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата”, представители на Министерство на транспорта, на МВР, Института за пътна безопасност, Асоциацията на пострадалите”. Това обяви пред Lupa.bg председателят на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов.
„Хората, които са били на срещата, определят менюто на обикновения гражданин. Защо не е поканен потребителят на системата? Това ли представлява общественото обсъждане? Кой направи анализ на анализа на консултанта за системата?! Всичко е преписано едно към едно. Някой потърси ли сметка на този консултант? Защо лъжат, че само 20% са нарушителите на правилата за пътна безопасност? Милион и 700 хиляди акта и фишове бяха направени миналата година. Всеки втори на пътя извършва нарушение. И скриха от обществото за срещата на властта със застрахователите. Само една-две медии се осмелиха да изнесат информация за сбирката”, коментира автомото експертът.
„Въпреки всичко прогнозирам, че няма да бъде приета системата. Все пак транспортният бранш е в протестна готовност на 13 януари. Март месец е критичен за българите, защото тогава се плащат данъци, сметки за отопление и ще се създаде напрежение в обществото”, смята Иванов.
Според него, дори и да не се приеме системата, застрахователите ще продължат да печелят. Ние сме на трето място в Европа по развитие на застрахователния бизнес, обяви специалистът.
„Нека да излязат и да кажат в коя държава „Бонус-малус” ситемата работи. Тя работи само като застрахователно събитие за хората, които са направили щета върху друг обект или субект. 100 години не е довела до намаляване на броя на пътнотранспортните произшествия”, категоричен е експертът.
Йонко Иванов обяви, че сме на 94 място от 130 държави в света по лоши пътища, а в Европа сме на първо място. „Пред нас е Виетнам. Виетнам, който води 50-годишна война, има по-хубави пътища и по-добра организация на движение”, възмущава се специалистът.