Реал Мадрид и Барселона са най-скъпите футболни марки

Шест от 10-те най-богати клуба са английски

Футбол
14:06 - 26 Януари 2019
2020
Реал Мадрид и Барселона са най-скъпите футболни марки

Реал Мадрид и Барселона са футболните клубовете с най-големи приходи, показва 22-ото издание на годишния доклад на "Делойт" - Money League. Европейският клубен шампион се завръща на върха, където е за рекорден 12-и път, след като измести победителя от предишните две години Манчестър Юнайтед.

20-те най-печеливши футболни клуба в света генерират рекордните 8,3 млрд. eвро от комбинираните приходи през сезон 2017/18 г. и ръст от 6% спрямо предходната година. Публикуван само осем месеца след края на сезон 2017/18, докладът Football Money League е най-актуалният, надежден и независим анализ на финансови резултати на футболните клубовете, твърдят от "Делойт". Основните заключения в това издание са:

  • Реал Мадрид стана първият клуб, който генерира повече от 750 милиона евро и достигна отново до мястото на най-високия генериращ приходи клуб в световния футбол, а първото място тази година е дванадесета титла за отбора в класацията.
  • 20-те футболни клуба с най-високи приходи за сезона 2017/18, генерират ръст от 6%, с което достигат до рекордните 8,3 милиарда евро комбинирани приходи
  • „Барселона” се изкачи с едно място и достигна до второ място в класацията, така испанските отбори заеха върха, a „Манчестър Юнайтед” остана на третото място;
  • Тотнъм Хотспър се класира в Топ 10 за втори път, последното появяване на отбора беше през 2006/07. Друг рекорд в тазгодишния доклад е присъствието на шест английски клуба в Топ 10.
  • Висшата лига на Англия записва рекорд, като има шест отбора в челната десетка. След Манчестър юнайтед влизат Манчестър сити, Ливърпул, Челси, Арсенал и Тотнъм.
  • От десетката изпада хегемонът в италианския футбол за последните години Ювентус. Така Серия А остава без представител в топ 10. Това е и първата промяна на състава на първите десет от 2012-2013 г.

Парите от телевизионните права са основният източник на средства за клубовете в класацията, осигурявайки 43% от общия дял на приходите. След това са парите от търговска дейност (41%) и приходите в деня на мача (16%).