Рекламата „Няма такъв мъж” се оказа дискриминация
В Комисията за защита от дискриминация е постъпила жалба срещу насаждащата предразсъдъци реклама „Няма такъв мъж”.
Видеото промотира лекарство за настинка и се върти по националните телевизии вече две години. В рекламата жена се жалва, че иска някой да я сгрее и носи, а друга жена иронично и отговаря, че няма такъв мъж и е най-добре да си вземе лекарство.
Комисията ще разглежда дали рекламата е проява на полова дискриминация и не накърнява достойнството на мъжете като иронично ги сравнява с лекарство и насажда клишето, че на тях не може да се разчита.
Жалбата към Комисията е подадена от мъж, който се грижи за болната си жена. Според него е недопустимо рекламирането на лекарствен продукт да става чрез иронизиране на мъжете и налагането на клишета в опит за привличане на вниманието към рекламирания продукт.
Същата фирма преди време е рекламирала друго лекарство, като и там поставя мъжа в роля неспособен да се грижи за себе си, а жената се налага да го обгрижва като малко дете…
Напомняме, че преди време друга реклама на бира бе повод за скандал, че обижда представителките на „слабия“ пол.