Рекорден брой туристи заради бърбъна в Кентъки
От там посочват още, че през последното десетилетие "кехлибареното приключение" е отчело 370-процентово увеличение на туристическите посещения
В американския щат Кентъки, "родно" място на американското уиски тип бърбън, туристическите посещения, свързани с любимия за мнозина алкохол, са достигнали рекордно високи нива през миналата година. Искащите да "опитат" от бърбън туризма посетителите са се тълпяли в големи и малки дестилерии, разпръснати из щата, докато атракциите за производство на уиски са се отърсили от "махмурлука", причинен от ефектите на пандемията, пише Асошиейтед прес.
Посещаемостта на дестилериите, част от американската Пътека на Кентъки бърбъна (Kentucky Bourbon Trail), за първи път надхвърли 2 милиона души през 2022 г., обяви Асоциацията на дестилаторите в Кентъки (Kentucky Distillers' Association). Уважаваните производители на бърбън, както и новопрохождащи марки, са се възползвали от засиления интерес към специфичното туристическо преживяване.
С над 2,1 милиона посещения през 2022 г. бърбън туризмът в Кентъки лесно е надскочил предишния рекорд за най-много посетители - 1,7 милиона души, посетили Пътеката на Кентъки бърбъна през 2019 г., съобщиха от местното сдружението на дестилаторите.
От там посочват още, че през последното десетилетие "кехлибареното приключение" е отчело 370-процентово увеличение на туристическите посещения, стимулирайки икономиката на американския щат, известен по света с производството си на спиртната напитка.
"Успехът на производството на бърбън в Кентъки няма да се забави в скоро време", каза губернаторът на щата Анди Бешер.
Пътека на Кентъки бърбъна представлява програма, спонсорирана от Асоциацията на дестилаторите в Кентъки, за популяризиране на производството на уиски в Кентъки. Наименованието е вписано като защитена търговска марка.
18-те участващи в програмата големи дестилерии са имали 1,4 милиона посетители миналата година, докато по-малки 24 дестилерии са били посетени от общо 738 287 души, бележейки най-добрата им година досега.
Местните компании за спиртни напитки са инвестирали огромни суми в нови и разширени центрове за посетители, за да разкажат за индустрията и да позволят на гостите да се потопят в гледките и миризмите, съпътстващи производството на бърбън.
В разгара на пандемията дестилериите в региона бяха временно затворени за посетители. След като ограниченията, свързани с разпространението на заразата, бяха премахнати, бърбън туризмът се завърна с нова сила.
Според проучване, цитирано от Асоциацията на дестилаторите в Кентъки, туристите, предприели подобна туристическа обиколка, обикновено са по-млади, които харчат между 400 и 1200 долара за пътуването си, организират се в големи туристически групи и остават за по-дълго от средностатистическия посетител на Кентъки. Повече от 70 процента от посетителите не са жители на щата.
"Това е домашна демография за местните общности, която генерира ценни приходи, включително данъчни, като същевременно стимулира сектора на хотелиерството, който все още се възстановява от пандемията", каза президентът на асоциацията Ерик Грегъри.
За да насърчат отговорната консумация на алкохол по време на обиколката, дестилериите предлагат вода и безалкохолни напитки, а много от тях и храна или закуски. Освен това щатските закони ограничават безплатните дегустации в дестилериите, а много доброволно ограничават продажбите на коктейли във вътрешния си бар или ресторант.
Към момента Кентъки може да се похвали с повече от 11,4 милиона бъчви бърбън, което представлява най-голямото подобно количество, което щата е съхранявал към определен момент, казват от браншовата асоциация. Миналата година дестилериите са затворили над 2,6 милиона бъчви с бърбън, като за четвърта поредна година производителите надхвърлят нивото от 2 милиона бъчви.
Американските бърбън уискита се произвеждат от 51 процента царевична каша. Наименованието на напитката произлиза от името на областта Бърбън Каунти в щата Кентъки. Американските уискита, считани за бърбън, отлежават в нови бъчви от бял американски дъб, които се опушват преди употреба. Обикновено напитката отлежава не по-малко от 4 години.