Ремонт на "Тракия“ след Стара Загора евентуално догодина

Икономика
11:42 - 30 Юни 2021
1919
Ремонт на "Тракия“ след Стара Загора евентуално догодина

До края на юли отсечката между Чирпан и Стара Загора на АМ "Тракия" ще бъде готова и пусната. Ремонт на дупките след Стара Загора в посока Бургас също ще се прави, но вероятно догодина. Това обяви председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Апостол Минчев.

"Проблемите са няколко. На първо място организационни въпроси, касаещи фирмите подизпълнители, на второ място - имаше от една от фирмите некачествено изпълнение, дължащо се на неспазване на технологии, на несъгласувани с нас материали. И на трето място, затрудненията, идващи от временни метеорологични условия", обясни шефът на АПИ в ефира на БНТ.

Днес или утре ще започне изгребването на настилката и след това ще бъде положена нова за сметка на изпълнителите. Ремонтът ще струва около 90 милиона.

"Гаранцията за тези ремонти е 2 години. Гаранциите е възможно да бъдат година, две или повече в зависимост от това за какво говорим - ако е за ново строителство - там гаранциите са по-големи, възможно е да се заложат в договора по-големи от нормативно изискуемите. Това е въпрос на нормативна база или на клаузи в договорите", обясни Апостол Минчев.

Шефът на АПИ коментира и ситуацията на магистрала "Хемус".

За тунел "Витиня" той заяви, че проблемът се касае като се започне от самото изграждане и се мине през поддръжката. "Изграждането е било при доста занижени критерии и изисквания. Поддръжката в продължение на години или не я е имало, или е била много козметична. И сега изведнъж се оказваме с тунели, които са в лошо състояние", каза Минчев.

От конструктивна гледна точка към момента няма притеснения, но тунелите непрекъснато ще изискват постоянни грижи - допълни той.

"В рамките на тази ин хаус поръчка, която е осъществена в последните години за строителството на АМ "Хемус", има много неща, които са смущаващи. Четирите мостови съоръжения, аз бих добавил и една траншея, която по проект би трябвало да бъде тунел, това е тема, която сме коментирали с колегите от министерството и там въпросите са касаещи чисто техническата страна на тези съоръжения", обясни шефът на пътната агенция.

И допълни, че по проекта, по който би трябвало да се изгражда магистрала "Хемус", приет преди 2 години, тези съоръжения и този тунел, а не траншея е трябвало да бъдат направени по един начин.

"А в началото на тази година след постъпки от страна на "Автомагистрали" ЕАД е започнала техническа кампания, завършила с два етиса в Агенция "Пътища", на които етиси е приета корекция на тези четири съоръжения и на този тунел, като тази техническа корекция е много сериозна, технически много смущаваща", коментира Минчев.

Накратко - променена е външната конструкция на съоръженията и тунелът, който е бил предвиден по проект, е превърнат в траншеен изкоп.
Трябва да се възложи техническа експертиза за това дали тази промяна е разумна или не е.

За съжаление няма достатъчно пари за ремонти на пътищата. Средствата, които се заделят за пътища - ремонти и ново строителство, са крайно недостатъчни, смята Минчев. По думите му това, което се заделя за пътища в последните 15 години, е в пъти по-малко от необходимите средства.