Ресторант в Китай сложи кантар пред клиентите си

Любопитно
11:54 - 17 Август 2020
1165
Ресторант в Китай сложи кантар пред клиентите си

Ресторантът в централния град Чанша беше подложен на сериозни критики в китайските социални медии, веднага след като стана ясна политиката му. Клиентите трябвало да се качват на кантар и да сканират данните си в приложение, което препоръчва избор на храна въз основа на теглото им и калоричната стойност на ястията, според съобщение на China News.

През тази седмица президентът Си Дзинпин призова гражданите да спрат да изхвърлят храна, тъй като пандемията от коронавирус и сериозното наводнение миналия месец са довели до повишаване на цените на храните.

В отговор регионални групи призоваха клиентите да поръчват едно ястие по-малко от броя на вечерящите на маса - опит за преобръщане на вродения културен навик да се поръчва допълнителна храна при хранене в група.

В спорния ресторант били поставени табели: „Бъдете пестеливи и старателни, популяризирайте празните чинии“ и „Изпразнете чиниите си“, отнасящи се до националната кампания, според снимки, публикувани в местните медии.

Ресторантът заяви, че „дълбоко съжалява“ за тълкуването на кампанията му срещу отпадъците. "Първоначалните ни намерения бяха да се застъпим за спиране на отпадъците и поръчване на храна по здравословен начин. Никога не сме принуждавали клиентите да се мерят", се казва в извинение, публикувано онлайн.