РЕВОЛЮЦИОННО: Папата смени легендарния си папамобил
Папа Франциск показа, че е готов да бъде част от новия дигитален, иновативен и екологично чист свят. Светият отец смени легендарния си папамобил.
Mercedes-Benz Group AG може и да се затруднява да продава електромобили в момент на цялостно охлаждане на пазара в Европа, но германската компания току-що получи специално одобрение: папа Франциск, главата на Римокатолическата църква, ще се вози в G-Wagon на компанията, задвижван от батерии.
Ръководители и инженери на концерна посетиха Ватикана в сряда, за да доставят ръчно изработения папамобил, който папа Франциск планира да използва, когато поклонниците посетят Рим за юбилейно събитие през 2025 г.
Mercedes доставя специални превозни средства за Ватикана и папата в продължение на близо век, включително първата бронирана версия на папамобил през 1981 г., въведен след опита за убийство на папа Йоан Павел II година по-рано.
„Това е особена чест за нашата компания и бих искал да благодаря на Негово светейшество за доверието“, изтъква от своя страна главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Group Ола Келениус.
Електрическият папамобил представлява момент на оптимизъм за Mercedes, който се сблъска с охладено търсене на своите електромобили. През октомври германският производител е продал по-малко от 20 броя от седана EQE в Китай, най-големият пазар за електромобили в света, показват данни от Китайския център за автомобилни технологии и изследвания.
Преходът към електричество позволява за католическата църква да акцентира върху своите призиви относно чистите технологии. През 2013 г. лидерът на църквата с 1,5 млрд. последователи представи влиятелна енциклика, осъждаща безконтролното консуматорство и унищожаването на околната среда.
Електрическият Mercedes G-Wagon тежи повече от 3 тона и струва 142 621 евро без допълнителни екстри. Неговата версия с двигател с вътрешно горене е често срещана по улиците на луксозните квартали от Лос Анджелис до Мюнхен.
За папата задната седалка е заменена от централно разположена въртяща се седалка с регулируема височина, което позволява на Франциск да се обръща към публиката от различни ъгли. Подобно на предишните папамобили, боята е перлено бяла.