Русата Венета или Гошо Кубето – все тая. Телевизията умре!

Точно „Би Ти Ви“ със своя флагман в продължение на 19 години - „Шоуто на Слави” създаде матрицата на зомбиращия ефект и индустрията за дебили

Коментар
21:42 - 06 Октомври 2025
3690
Русата Венета или Гошо Кубето – все тая. Телевизията умре!

Жестока драма се завихри на медийно-обществения фронт в последната седмица и  раздели културтрегерите на лагери така, както навлизането на символизма у нас през 1907 г. не ги е разделяло. Оказа се, че в Би Ти Ви виреят два свята, единият от които е излишен. Комсомолският патос на дружинния Георги Тошев се сблъска челно с дискотечните букли на мини-мис Венета Райкова. Той си тръгна, тя легна болна, а зрителите превключиха на терапията с урина на Гала.

Конкретният повод за разлома в дискурса беше едно гостуване на Мария Кирова – Отварачката в „Преди обед“, в което изпълнителката с повече бракове отколкото нервни клетки изсипа толкова бисери, че и джипката на Бойко Борисов не може да ги натовари за 3 мандата. Разбирам, че нежната и образована душа на Георги Тошев трудно е изтърпяла да слуша как брюнетката с дупе като немска каска си тегли циците и бикините. Друго си е да попаднеш на дневника на Шарл Бодлер на битака. Проблемът на „Би Ти Ви“ и тълевизията ни изобщо обаче хич не е във Венета Райкова и гостите й, ако ще да покани цялата нощна смяна травестити от площад „Македония“.

Разбирам през останалото време да се излъчваха образователни документални филми на Даниела Кънева за Индия или поне „Атлас“ или „Бразди“. А поповчанското блонди да стърчеше като просташки среден пръст след сутрешния блок. Но програмирането у нас от десетилетия е стигнало такова дъно, че снобските напеви и скубане на брада от страна на Тошев са, меко казано, нелепи.

Точно „Би Ти Ви“ със своя флагман в продължение на 19 години - „Шоуто на Слави” създаде матрицата на зомбиращия ефект и индустрията за дебили, която всеки е допуснал в дома си. Големите комерсиални телевизии уж са пазарни конкуренти, които водят люта рейтингова и рекламна битка за вниманието на зрителя, а всъщност ни предлагат от сутрин до вечер едни и същи противни и изтъркани мутри от „експерта“ Георги Харизанов, през несбъднатия кагебеец Андрей Райчев, до неориентирани момченца като консервативно-примитивния костюмар Кристиян Шкурек или както там му беше името.

Проблемът не е в определена водеща, в някой гост или дори в тъпотата и неграмотноистта на редакторите. Трагедията на телевизионния пазар е, че плурализмът и различните мнения са табу, а риалити олигофрените и курваланите с прически на вафли се смятат за рейтингова панацея.

Трагично опошлената информационна среда в големите ефири е резултат от целенасочените усилия на могъщи социо-икономически кръгове бавно, но неотменно да превърнат зрителя в идиот с потребителска кошничка в ръка. И тук не може да се търси оправдание с принадлежност към медийното лоби на Кирил Домусчиев / Иво Прокопиев / Делян Пеевски/ Бойко Борисов/ „Америка за България”/ Елеонора Митрофанова. Всички имат интерес да гледаме шафрантии с джуки като франзели и анаболни малоумници с ланци по вратовете. Да вървят рекламите на бързи кредити и евтина бира и всичко ще е наред. Отдавна нямаме телевизии, а хипермаркети с преоценена и некачествена стока. Важното е оборотът да се трупа.