Русия забрани достъпа до водещи български медии

Москва сложи в черния списък "24 часа" и Медиапул

Новини
17:16 - 25 Юни 2024
2426
Русия забрани достъпа до водещи български медии

Русия забрани достъпа до сайта и хартиеното издание на „24 часа“, както и до сайтът Mediapool. Това обявиха от Външното министерство в Москва.

Забраната е в отговор на наложените от ЕС ограничения върху достъпа до руски сайтове, които разпространяват пропагандата на Кремъл.

„В отговор на взетото на 17 май решение на Съвета на ЕС за забрана на „всякаква дейност по излъчване“ на 3 руски медии (РИА „Новости“, „Известия“ и „Российская газета“), което влиза в сила от днес, 25 юни, се въвеждат контра ограничения на достъпа от територията на Руската федерация до излъчваните ресурси на редица медии от държавите членки на ЕС, и на медийни оператори от целия Съюз, които системно разпространяват невярна информация за хода на специална военна операция“, пише на сайта на руското Външно министерство.

„Ако ограниченията върху руските медии бъдат отменени, руската страна също ще преразгледа решението си по отношение на посочените медийни оператори", се казва още в изявлението.

В списъка присъстват влиятелни национални и паневропейски медии като френската агенция АФП, австрийската обществена тв ORF, германският Der Spiegel, гръцката тв ЕРТ, италианските RAI и La Reppublica, Politico, EUObserver и др. Цели девет френски медии плюс техните сайтове влизат в забраната. За всяка медия се уточнява, че ембаргото е и върху интернет сайта ѝ.

Пълният списък, публикуван от МВнР на Руската федерация:

Австрия


1. Държавна телевизионна и радиокомпания “ORF” (orf.at);

2. Медиен холдинг “Osterreich” (oe24.at);

Белгия
3. Списание „Le Vif” (levif.be);

4. Списание Knack (knack.be);

България

5. Новинарски информационен портал “Медиапул” (Mediapool.bg);

6. Вестник “24 часа” (24chasa.bg);

Унгария

7. Интернет информационен портал 444.hu;

Германия
8. Списание “Der Spiegel” (spiegel.de);

9. Вестник “Die Zeit” (zeit.de);

10. Вестник "Frankfurter Allgemeine Zeitung" (faz.net);

Гърция

11. АД “Гръцко радио и телевизия” EPT (ert.gr, ertnews.gr);

12. Медиен холдинг „Скай” (skai.gr);

13. Телевизионен канал “Мега” (Megatv.com);

14. Вестник “Прото тема” (protothema.gr);

Дания

15. Ежедневник “Берлингске” (berlingske.dk);

16. „Информация” (information.dk);

Ирландия

17. Национален оператор RTE (rte.ie);

18. Вестник Irish Times (irishtimes.com);

19. Ирландският вестник Independent (independent.ie);

Испания

20. Вестник “El Mundo” (elmundo.es);

21. Вестник “El Pais” (elpais.com);

22. Информационна агенция “ЕФЕ” (efe.com);

23. Държавна телевизия на Испания “Televisión Española” (rtve.es);

Италия

24. Национален телевизионен канал “LA7” (la7.it);

25. Вестник “La Stampa” (lastampa.it);

26. Вестник “La Repubblica” (repubblica.it);

27. Телевизионна компания “RAI” (rai.it, rainews.it);

Кипър

28. Вестник “Политис” (politis.com.cy);

29. Електронен информационен портал “Cyprus Times” (cyprustimes.com);

30. Вестник “Cyprus Mail” (cyprus-mail.com);

Латвия

31. Телевизионен канал “Latvian Television” и Латвийско радио 4 (lsm.lv);

32. Интернет портал apollo.lv;

33. Интернет телевизионен канал tvnet.lv;

34. Издание „Диена” (diena.lv);

Литва

35. Интернет портал “LRT” (lrt.lt);

36. Интернет портал “15min.lt” (15min.lt);

37. Интернет портал “lrytas.lt” (lrytas.lt);


Малта

38. Централен държавен телевизионен канал “Television Malta” TVM (tvmnews.mt);

39. Вестник “Times of Malta” (timesofmalta.com);

40. Малтийският независим вестник (independent.com.mt);

41. Вестник „Малта днес” (maltatoday.com.mt);

Холандия

42. Телевизионна и радиокомпания “Нос” (nos.nl);

43. Вестник “Nrc” (nrc.nl);

44. Вестник “Algemeen Dagblad” (ad.nl);

Полша

45. Телевизионен канал “Белсат” (belsat.eu, belsat.pl);

46. ​​​​Списание „Нова Полша“ (novayapolsha.eu, novayapolsha.com, novayapolsha.pl);

Португалия

47. Телевизионен канал “RTP International” (rtp.pt);

48. Вестник „Публико” (publico.pt);

49. Вестник “Експресо” (expresso.pt);

50. Информационно-аналитичен проект “Обсервадор” (observador.pt);

Румъния

51. Телевизионен канал “Pro TV International” (stirileprotv.ro, protv.ro);

52. Телевизионен канал “Digi24” (digi24.ro);

53. Телевизионен канал “B1TV” (b1tv.ro);

Словакия

54. Вестник “SME” (sme.sk);

55. Интернет издание „Денник Н” (dennikn.sk);

Словения

56. Интернет издание “Nova24” (Nova24.si, Nova24tv.si);

57. Интернет издание „Демокрация” (Demokracija.si, Demokracija.eu);

Финландия

58. Вестник “Ilta-Sanomat” (is.fi);

59. Вестник “Iltalehti” (iltalehti.fi);

60. Вестник “Helsingin Sanomat” (hs.fi);

61. Телевизионна и радиокомпания “Yleisradio” (yle.fi);

Франция
62. Телевизионен канал “LCI” (tf1info.fr);

63. Вестник Le Monde (lemonde.fr);

64. Вестник La Croix (la-croix.com);

65. Вестник „Освобождение” (liberation.fr);

66. Списание Lexpress (lexpress.fr);

67. Радиокомпания „Радио Франс” (radiofrance.fr);

68. Информационна агенция “Агенция Франс Прес” (afp.com, afpforum.com);

69. Телевизионен канал “CNews” (cnews.fr);

70. Телевизионна компания “Арте” (arte.tv);

Чехия

71. Телевизионен канал “Ceska Televize” (ceskatelevize.cz);

72. Интернет портал „Seznam Zpravy” (seznamzpravy.cz);

Швеция

73. Телевизионна и радиокомпания “СВТ” (свт.се);

74. Радиокомпания Sveriges Radio (sverigesradio.se);

Естония

75. Информационен уеб портал propastop.org;

76. Национална радио- и телевизионна корпорация "ERR" (err.ee);

77. Медиен ресурс „Делфи” (delfi.ee);

Паневропейски медии

78. Агенция Европа (agenceurope.eu);

79. Politico (www.politico.eu, www.politico.com);

80. Сателитен пакет “Svoboda Satellite Package” (rsf.org);

81. Интернет издание “Euobserver” (Euobserver.com).