Съдят „МакДоналдс“ за расова дискриминация

Гигантът отказвал да рекламира в медии, които са собственост на чернокожи

Новини
13:08 - 21 Септември 2022
2785
Съдят „МакДоналдс“ за расова дискриминация

Дело за дискриминация, в което се твърди, че „МакДоналдс“ отказва да рекламира в медии, които са собственост на чернокожи, получи зелена светлина от Американския съд.

Искът е на медийния предприемач Байрън Алън и е на стойност 10 млрд. долара. Гигантът за бързо хранене е обвинен в „расови стереотипи“, тъй като не рекламира в медии, собственост на чернокожи.

Жалбата е подадена за пръв път през май 2021 г. Байрън Алън, собственик на Entertainment Studios Networks и Weather Group, включваща и Weather Channel, твърди,

че „МакДоналдс“ е създал „двустепенна система“, основана на раса и го е изключил от общия пазар.

Според него „МакДоналдс“ сключва договори с отделна рекламна агенция за „афро-американски медии“ с цел изразходване на бюджет, който е „минимален“ в сравнение с общия пазарен бюджет. През декември обаче федерален съдия отхвърли делото, като каза, че обвиненията не са достатъчно подкрепени.

След съдебни спорове същият съдия в петък отхвърли искането на „МакДоналдс“ за прекратяване на делото и така му даде зелена светлина.

Алън твърди, че ако компанията му беше собственост на бели, тя щеше да получи десетки милиони долари рекламни приходи от „МакДоналдс“ на годишна база.

Лорета Линч, бивш главен прокурор на САЩ, сега адвокат, представляващ МакДоналдс“, каза, че жалбата на Алън е за приходи, а не за раса. Неоснователните твърдения на ищците пренебрегват както законните бизнес причини на McDonalds да не инвестират повече в техните канали, така и дългогодишните бизнес отношения на компанията с много други партньор, притежаващи разнообразни продукти, каза тя.

В иска на Байрън Алан се казва още, че чернокожите представляват 40% от клиентите на веригата за бързо хранене, но тя е похарчила едва 0,3% от рекламния си бюджет от 1,6 млрд. долара в САЩ през 2019 г. за медии, собственост на чернокожи.

През май 2021 г. Макдоналдс се ангажира да увеличи националните разходи за реклама с медии, притежавани от чернокожи, от 2% на 5% до 2024 г.