Само в Lupa.bg: 105 години метрото в Ню Йорк минава под река, релсите не са мръднали
Фандъкова вини Перловска: Предстои тежък ремонт, не можем да кажем срокове
Екипи от инженери на „Метрополитен“ и строители започнаха демонтажа на релсите в 30-метров участък преди станция „Хаджи Димитър“, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова, която също приписа на Перловската река отговорността за пропадането на чисто новата метролиния №3, оставила хиляди без транспорт вчера в час пик.
За информация на читателите на Lupa.bg и на вниманието на Столичната община, през 1915 г. се открива един от най-трудните метро участъци в света - Стейнуей тунел в Ню Йорк, който обслужва метролиния 7 "Флъшинг" и свързва сърцето на Манхатаън с Куинс. Трасело минава под 31-километровата Ийст Ривър, която освен, че по пълноводие значително превъзхожда Перловската река, е и солена. Въпреки че тази метролония в Голямата ябълка е претърпяла различни ремонти и разширения през последните 105 г., публични данни за пропадане на релсите до момента не са известни.
След демонтажа на деформираните софийски, започва и демонтаж на траверсите и бетона на релсовия път на нашето метро, точно 5 месеца след пускането му.
В момента се работи с малка строителна техника, а след полунощ, когато спре движението на влаковете по третата линия, ще влязат по-големи машини и вагони, с които да се извозят материалите. Този участък е най-ниската точка от трасето и до него преминава Перловска река. Дъното на тунела е на 18 м дълбочина, като при вдигането на нивата на подземните води, налягането на водата достига над 15 тона на кв. м. С разкриването на участъка ще се установи причината, довела до надигане. До момента е ясно само, че високото ниво на подземните води е повишило водния напор, което най-вероятно е причината за надигането на релсовия път, обясни Фандъкова.
Ще се правят и допълнителни сондажи, но сток за ремонта кметицата не може да даде. Тя увери, че всички средства са за сметка на изпълнителя в рамките на гаранцията на обекта.