Само в Lupa.bg: Чистачката Весна от консулството в Битоля е порязала 1000 македонски българи за гражданство

И охранители интервюирали хора, желаещи да получат БГ паспорт

Балкани
17:00 - 02 Август 2024
10394
Само в Lupa.bg: Чистачката Весна от консулството в Битоля е порязала 1000 македонски българи за гражданство

Поне 1000 българи в Битоля са били интервюирани за гражданство у нас от чистачката Весна Котевска. Техните отговори обаче не са били записвани. Това е попречило нашенците да получат БГ паспорти. Те обаче са си платили държавна такса и не са получили обезщетение за допуснатия гаф, научи Lupa.bg от отлично осведомени източници от Външно министерство.

След като се е разчуло за интервютата на Весна, тя е била уволнена. Не само тя без нужните компетенции е решавала кой да вземе български паспорт и кой не. Охранители от консулската служба в Скопие също избирали лицата, които да бъдат допуснати до интервюта. „Отидете в София да ви правят интервю”, чували българи, кандидатствали за паспорти.

Злоупотребите в консулството в Битоля не се свеждат само до чистачката Весна. По време на ковид кризата трима служители уреждали македонци с българско гражданство и то по телефона. Кандидатите изобщо не са били препитвани,  а получавали без никакви усилия паспорти.

Докладът за злоупотребите в нашите представителства в РСМ представи днес служебният премиер Димитър Главчев по време на парламентарния контрол.
МВнР се отнася изключително сериозно към този въпрос. Действия са предприети още от предходния министър г-жа Мария Габриел, увери Главчев. Проверката е направена между 6 и 9 февруари тази година.

Редица са пропуските, които комисията към МВнР е открила.
Установено е, че часове за консулски услуги е записвал македонски колцентър.
"По този начин на юридическо лице с неясна собственост е била предоставена възможност за узнаване, систематизиране и архивиране на личните данни на десетки хиляди лица, които през годините кандидатстват за българско гражданство и всякакъв друг вид консулски услуги.

Телефонният номер на колцентъра е импулсен, цената на разговорите не е обявена и е с неясна стойност за потребителя и служителите в консулството", обясни Главчев.
Няма данни и сключеният договор с колцентъра да е бил одобрен от централното управление на МВнР. Препоръчано е незабавно да се спре договорът и да се заличи телефонът му. Това пък е направено в началото на март.