Само в Lupa.bg: Фирми прибират по 5 бона рушвет от бакшишите

Новата схема с мобилните приложения игнорира диспечерите и обърква работата на компаниите

Новини
22:45 - 09 Декември 2019
3320
Само в Lupa.bg: Фирми прибират по 5 бона рушвет от бакшишите

Между 4500 и 5000 лева е таксата, която прибират някои от големите таксиметрови фирми - "Йелоу такси" и "О'Кей Супертранс", само за да се започне работа при тях, разкри Lupa.bg. В случая "таксата" е във вид на рушвет, защото се плаща еднократно и се дава под масата.

Оттук насетне започват мъките за шофьорите - други плащания, такси, ренти и т.н., все неща, които ги карат да се отказват бързо от тази работа.

Фирмите дават автомобили на шофьорите, като стойността им е оценена на 100 000 лева, която те трябва в последствие да изплащат.

Причината да са толкова дръзки в исканията си за рушвети и да го правят без притеснение, е, че големите брандове в този бранш се използват най-често. Ако си от някой компания "куча марка", хората си мислят, че ще има някаква измама в крайната цена и ги избягват.

"То това си е все едно да си купиш апартамент, само че колите имат годност и след определен период експлоатация, трябва да бъдат заменени. Това са изискванията, за съжаление, колкото и добре да са поддържани автомобилите", сподели шофьор пред Lupa.bg.

Оказва се, че фирмите задължават своите служители да сменят масло и антифриз само в техните сервизи, същото важи и за гумите, както и за ремонтната дейност.

"Плащам по 65 лева на седмица, плюс още куп консумативи. И се получава така, че аз съм като някакъв посредник - изкарвам едни пари, които минават просто през мен и отиват в нечий джоб, но за мен остават някакви трохи. Не случайно преди известно време един от собствениците на таксиметрова компания сподели, че на шофьорите примката около врата трябва да е като разхлабена вратовръзка - нито да е много стегнат възелът, нито да е много хлабав. Ако е стегнат прекалено много, шофьорите ще напускат бързо и ще има голямо текучество, което не ги интересува много собствениците", признава пред нашата медия друг бакшиш.

Всъщност, вече и бакшишите не са толкова много, а някои автомобили предлагат и заплащане с кредитна или дебитна карта, което съвсем отказва шофьорите.

Друг е въпросът, че доста често се сблъскват и с куп неприятности - най-често пияни клиенти.

"Удрят колите, ритат вратите, понякога има и счупени чистачки. Има такива "смелчаци", които са повече от двама и тогава трудно можеш да им се противопоставиш, а докато се обадиш на колеги или на 112, те са изчезнали. Случвало се е и да повръщат в колите, след това трябва яко чистене и пране на седалките, защото миризмата продължава доста дълго", оплаква се нашият събеседник.

Служителите се дразнят и на нещо друго - на мобилните приложения, които са объркали да голяма степен работата и логистиката.

Едно от приложенията за мобилни телефони - TaxiMe, което е най-често използваното, дава възможност да се види къде е най-близкото такси, но не винаги това е правдоподобно. Диспечерът често не знае точно къде се намира автомобилът, а сало горе-долу, при което той решава да изпрати кола на посочения адрес. И се задава време от 6 минути, примерно, а те се оказват около 10-11, което допълнително изнервя клиентите.

"Ако имаме непрекъсната комуникация и дискусия за даден адрес с диспечера, много от нас ще отказват поръчката, защото няма да се вместят в графика. Техниката пропуска и трафик и задръствания, пропуска и човешки фактори, които са намесени в работния процес", допълва таксиметровият шофьор.

Времето е голямата пречка и причина за нерви и от двете страни. Един клиент като види, че таксито не идва навреме, започва да ръкомаха на всички "зелени" и което спре първо, се качва на него. И след това се налага шофьорът, дошъл на адреса, да седи и да чака 10-тина минути преди да си тръгне.

Всъщност, в Германия, САЩ и Сингапур започнаха да правят тестове на таксита... без шофьори.