СЪС СЕДМИЦА ЗАКЪСНЕНИЕ: Разкриха подробности за драмата във Френската гимназия

Майката на размахалия газовия пистолет ученик била в шок, момчето било добро, но трудно, твърдят от школото

Общество
22:49 - 01 Февруари 2023
7189
СЪС СЕДМИЦА ЗАКЪСНЕНИЕ: Разкриха подробности за драмата във Френската гимназия

Педагогическият съвет на уж елитната 9 Френска езикова гимназия в София излезе със седмица закъснения с подробности и фактология за инцидента на 26 февруари, при който ученик извади газов пистолет и го размаха в час.

Оказва се, че възпитаникът е пробвал да обясни на учителя си по история, в чийто клас става грозната изцепка, че не държи оръжие, а "играчка" и твърдял, докато го пълнел, че не бил опасен.

А от обясненията на персонала по-долу, както сами ще видите, става ясно, че за тях случаят е "преекспониран", момчето е добро, но "трудно" и че всъщност, макар често да отсъствал от клас, никой не се оплаквал от него. 

Междувременно се появи информация, при това лично от директорката на гимназията, че майката на хулигана била шокирана от събитията и едва не припаднала, щом научила, че наследникът й се е сдобил с оръжие и го е занесъл в училище. 

"Притеснен той се опитва да скрие предмета, който е в шапката му на чина, в
чантата си, но учителят хваща за малко предмета и по тежестта и формата, разбира, че е пистолет. Ученикът успява да прибере шапката си със скрития в него предмет в чантата си и затваря ципа. Учителят се стреми да избегне сдърпване и привидно приема случката за приключена", пишат в обясненията днес от съвета.

"Учениците до този момент не са нито вербално, нито с действия заплашвани от
съученика си. В стаята няма и външно изразена паника сред учениците в групата. Ученикът Х е видимо неспокоен, същевременно учителят под благовиден предлог изпраща двама ученици да сигнализират на ръководството. За минути пристига
педагогически съветник, който извежда Х от стаята.

По същото време директорът, уведомен за случилото се, изпраща към класа и двама зам.-директори. Директорът на 9.ФЕГ организира ръководството и охраната с оглед на гарантирането на безопасността на останалите ученици. Лично подава сигнал за
случилото се в 1. РПУ, до РУО и останалите институции по протокол за подобни случаи, след което се присъединява към екипа си. За по-малко от 20 минути тези дейности са осъществени при спазването на всички процедури и без да се стига до излишно напрежение или инциденти", оправдават от съвета действията, но и възможността изобщо ученик да нахлуе в сградата с пистолет.

На 31 януари е решено въпросният пълнолетен ученик да мине в самостоятелна форма на обучение, защото не може да се премести в друго училище според нормативната уредба. Така той ще трябва да се готви сам и за изпитите си в края на годината, и за предстоящите матури.

Според Правилника на 9. ФЕГ носенето на оръжие в училището е строго забранено и подлежи на санкция. Учениците и родителите се запознават в началото на всяка учебна година с този параграф и полагат подписите си, за да удостоверят това, пишат още от ръководството на школото. 

Самият автор на изстъплението не бил проявявал друг път такива крайности, нямало и жалби от съученици. "От 8. до 11. клас на ученика не е налагана санкция по-строга от „Забележка“ (такава му е наложена само в 8. клас), защото е имал отделни забележки за неизпълнение на задълженията в час, разсеяност, пречене на работата на класа. В средата на 12. клас Педагогическият съвет наложи на ученика санкция „Предупреждение за преместване в друго училище“ според Правилника на 9. ФЕГ заради допуснати отсъствия по неуважителни причини, като в предходните години той е бил редовен в посещенията на учебните занятия. През всичките тези години са водени разговори с родителите на ученика, които никога не са изисквали специално отношение към детето си, не са упражнявали натиск, както бе разпространено в някои публикувани информации", пишат още от гимназията. Но твърдят, че не го защитават. 

"В случая ние сме отговорни за всички наши ученици и считаме, че с цялата грижа и подкрепа до този момент сме се опитвали да помогнем на всеки наш
възпитаник.

Нужни са сериозни дискусии и търсене на решения за съдбата на т. нар. „трудни деца“, но и за тяхното обкръжение – другите, които трябва да се чувстват спокойни, сигурни, но и съпричастни.

Оставаме с усещането, че случаят е преекспониран и нагнетява напрежение в психиката на учениците ни и на техните родители", продължават от там.

И осъждали публикации в медийното и интернет пространството.