СБ иска скоростта по магистралите да стане максимум 100 км/ч

Това ще намали броя на фаталните пътнотранспортни произшествия и ще защити участниците в движението

Новини
12:33 - 02 Април 2024
58100
СБ иска скоростта по магистралите да стане максимум 100 км/ч

Световната банка призова правителствата да намалят значително ограниченията на скоростта, тъй като сега шофираме твърде бързо по пътищата и това е основна причина за произшествия, включително такива, водещи до смърт или сериозни наранявания.

Такива изисквания бяха включени в доклада на експертите на тази финансова институция. По-специално се препоръчва да се разреши скорост на магистралите до 100 км/ч. Ако се въведе подобно ограничение, автоматично ще отпадне и необходимостта от двигатели с висока мощност.

Според анализаторите на Световната банка това ще намали броя на фаталните пътнотранспортни произшествия и ще защити участниците в движението. „Ако искаме истинско подобряване на безопасността, е необходимо да засилим правилата във всички възможни условия на движение“, се казва в документа.

Предложенията за новите ограничения включват:

  • 30 км/ч - на пътища, използвани от незащитени участници в движението, като пешеходци и велосипедисти;
  • 50 км/ч - по градски улици с колизионни кръстовища и опасност от странични сблъсъци;
  • 70 км/ч - на незастроени места, където няма разделяне на посоките и често се получават челни удари;
  • 100 км/ч - по високоскоростни пътища и магистрали.

Според авторите на доклада подобни ограничения на скоростта ще увеличат значително шансовете за оцеляване на жертвите на пътнотранспортни произшествия. Сега те съставляват около половината от 1,19 милиона души, които умират по световните пътища всяка година.

Други 20-50 милиона са тежко ранени. Както подчертават експертите, превишената скорост е един от основните рискови фактори и се счита за

основна причина за фатални инциденти и тежки наранявания.

Докладът цитира множество изследвания, които подкрепят тези тези. Те показват, наред с други неща, че при скорост на сблъсък от 30 км/ч рискът от смърт на пешеходци е приблизително 13%. При 50 км/ч се увеличава до 40 процента, а при 73 км/ч надхвърля 70 процента.