Семейство Шумахер осъди списание заради фалшиво интервю, компенсацията е 200 000 евро

Главният редактор на Die Aktuelle е уволнен

Моторни
21:14 - 23 Май 2024
5936
Семейство Шумахер осъди списание заради фалшиво интервю, компенсацията е 200 000 евро

Семейството на Михаел Шумахер ще получи обезщетение в размер на 200 000 евро от издателите на германското списание Die Aktuelle.

Близките на легендата на Формула 1 осъдиха въпросното издание заради публикуванo интервю, което уж бе от името на Шуми, но всъщност бе осъществено посредством изкуствен интелект (AI).

Големият автомобилен състезал, седемкратен шампион във Формула 1 и днес вече на 55 години, не се е появявал в публичното пространство повече от десетилетие. През декември 2013 година легендата падна по време на ски ваканция и получи мозъчна травма, а състоянието му се пази в строга тайна от най-близките му.

Трудов съд в Мюнхен е взел решение за обезщетението.

Говорителка на семейство Шумахер допълни, че издателската група е поднесла извинение към семейството, а също така главният редактор е уволнен миналата година.

Въпросното интервю се появи на бял свят през април 2023-та, като корицата на конкретния брой бе със снимка на усмихнатия Михаел.

Германецът има две титли с "Бенетон" и още пет с "Ферари", като дълго време бе недостижим със седемте си шампионски трофея, но Люис Хамилтън, с когото бяха съотборници в "Мерцедес", изравни постижението му през 2020 година.