Шамар: „Карфур“ спира да продава „Пепси“ и „Севън ъп“
Продуктите били станали твърде скъпи за френската верига
Френската верига за търговия на дребно „Карфур“ (Carrefour) обяви, че спира да продава продуктите на „ПепсиКо“ (PepsiCo), тъй като те са станали твърде скъпи, предаде Ройтерс.
Това е поредният сблъсък от ценовата война между глобалните производители на храни и големите търговци, посочва агенцията.
От днес по рафтовете на магазините на веригата във Франция няма да присъстват популярни безалкохолни напитки като например „Пепси“ (Pepsi) и „Севън ъп“ (7up) и чипсове „Лейс“ (Lay's), а където все пак ги има те ще бъдат съпътствани от бележка:
„Вече не продаваме тази марка поради неприемливо увеличение на цената“,
заяви говорител на „Карфур“.
Засега не е ясно дали продуктите на „ПепсиКо“, които вече са в магазините на веригата, ще бъдат изтеглени, каза още говорителят. Въпросните бележки ще присъстват само в магазините на „Карфур“ във Франция.
От „ПепсиКо“ не са отговорили на запитванията на Ройтерс по темата.
Американската компания обяви през октомври, че
планира „умерено“ увеличение на цените през настоящата година,
тъй като въпреки поскъпването търсенето на стоките ѝ през 2023 г. не е спаднало, което пък е довело до ръст на печалбата за трета поредна година.
През миналата година много търговци на дребно в няколко държави, сред които
Германия и Белгия, съобщиха, че спират поръчките от определени производители заради скок на цените.
„Карфур“ е една от веригите супермаркети, която води най-активна ценова битка с производителите на храни и напитки. През миналата година компанията започна кампания „шринкфлация“, предупреждаваща потребителите за продукти, чието тегло е намалено, но за сметка на това цената им е запазена или повишена.