Шарън Стоун откри Седмицата на модата в Париж

Модата трябва да е по-справедлива, разнообразна и равноправна, заяви актрисата

Новини
10:15 - 29 Септември 2020
486
Шарън Стоун откри Седмицата на модата в Париж

Млади дизайнери стартираха в понеделник Седмицата на женската мода прет-а-порте в Париж с виртуални презентации - формат, избран от повечето марки в разгара на коронавирусната пандемия, с изключение на водещи имена като "Диор", предаде Франс прес, цитирана от БТА. 

Американската актриса Шарън Стоун обяви началото на модната седмица с видеопослание, качено на сайта на Френската федерация за мода. В него холивудската звезда отправя призив към дизайнерите да помислят за "по-справедливо представяне на силните и еманципирани съвременни жени".

"За да бъде актуална, модата трябва да е по-справедлива, разнообразна и равноправна", заяви 62-годишната Шарън Стоун.

От шестте марки, които показаха колекциите си в понеделник, четири са нови участници в официалния календар, включващ 84 модни къщи - знак, че Париж е мястото за представяне, въпреки ситуацията с Ковид-19.

Сред новите брандове е Situationist - модна къща, основана през 2015 г. от грузинския дизайнер Иракли Русадзе. Творенията му са вдъхновени от силата на грузинските жени, принудени да се изправят срещу постсъветския хаос. Русадзе е известен и като защитник на ЛГБТ общността в родината си, белязана от патриархални традиции.

Във филма си Иракли Русадзе повежда своите модели - жени и мъже, на разходка из улиците на Грузия, създавайки визуален шок между техния структуриран гардероб и този на хората, които срещат. Моделите се сблъскват със спонтанни реакции, понякога негативни и неодобрителни, например при вида на мъж в пола.

Сред новите лица е и младата дизайнерка от Лондон Уелс Бонър, чийто стил смесва чернокожата култура и британската традиция. Бонър се представи с филм, заснет в родината на баща й - Ямайка, и вдъхновен от 70-те години на миналия век и легендата на регето Боб Марли.

Подобното на приключилата в неделя Седмица на модата в Милано, повечето участници в модната седмица в Париж залагат на виртуалния формат заради коронавирусната пандемия. Изключения правят само няколко водещи марки - "Диор", "Ермес", "Луи Вюитон" и "Шанел", които ще организират шоута на живо. С интерес се очаква днешното представяне на "Диор".