Шефът на Сузуки почина на Коледа на 94 години
На 94-годишна възраст почина Осаму Сузуки, гениален пестеливец, който повече от четири десетилетия ръководи японската компания Suzuki Motor и изигра ключова роля за превръщането на Индия в процъфтяващ автомобилен пазар.
Той почина на Коледа от лимфом, съобщиха от компанията, която той амбициозно изведе от основния й пазар, докато беше главен изпълнителен директор.
Евтините автомобили с обем 660 куб. см, характерни за Япония, се ползваха с щедри данъчни облекчения, но изискваха стриктно намаляване на разходите, което се оказа ключова част от ДНК-то на автомобилния производител.
Въпреки това пестеливостта на Сузуки е легендарна: той поръчва сваляне на фабричните тавани, за да пести от климатици, и лети в икономична класа в самолетите дори на преклонна възраст.
Роден като Осаму Мацуда, Сузуки се жени в семейството, което е дало името на японския автомобилен производител от Хамамацу. По време на дългия си мандат той формира партньорства с General Motors Co. и Volkswagen AG за продажба на превозни средства в Северна Америка и Европа и използва опита на Suzuki Motor в малките автомобили, за да изгради доминиращ пазарен дял в Индия.
„Ако трябваше да слушам всички, това щеше да направи нещата твърде бавни“, каза Сузуки за своята лидерска философия в „Аз съм шеф на малък бизнес“, мемоари на японски език, публикувани през 2009 г. „Никога не спирай, иначе губиш."