Шивашкият бизнес у нас агонизира заради азиатската конкуренция
Родният ни пазар е залят от турски и китайски стоки на ниски цени, които удрят по българското производство

Българският текстилен бранш постепенно губи конкурентните си предимства с увеличаващите се разходи за възнаграждения и липсата на кадри на пазара на труда. Това коментира Антоанета Антонова, член на УС на Българска асоциация за текстил, облекло и кожи и собственик на фирма "Антоан Вилл", в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
"Не можем да се конкурираме с големи производства, сериите ни са по-малки и няма как да устоим на ниските цени на брандовете за ултрабърза мода", каза тя.
Компаниите от Западна Европа залагат на добре обучени кадри, високо ниво на комуникация и изключително качество на продуктите, за да се конкурират с по-евтините производства, извън ЕС, допълни гостът.
По думите на Антонова има нужда да бъде спрян нерегламентираният внос на стоки от страни като Турция и Китай, тъй като родният пазар е залят от такива продукти. Според нея текстилните компании трябва да участват на повече национални щандове и изложения, за да популяризират сектора. Тя отбеляза, че голям проблем е и инфраструктурата у нас, особено в северната част на страната.
Антоанета Антонова допълни, че трябва да се търси диалог и колаборация с високотехнологичните сектори, които могат да помогнат на текстилния бранш да се дигитализира и да се приспособи към изискванията на потребителите.
Според нея митата на Доналд Тръмп са внесли несигурност у производителите и са преструктурирали веригите на доставките. Тя допълни, че големите фирми често преместват производствата си, докато за по-малките това е трудна задача.