Скандал при модернизацията на гръцките Ф-16

ЕС
12:30 - 24 Юни 2024
1500
Скандал при модернизацията на гръцките Ф-16

Програмата за модернизиране на гръцките изтребители F-16 Viper е в критична точка. За това предупреждава в. "Катимерини".

Водещото в Гърция издание се позова на добре информирани източници, които твърдят, че програмата за модернизацията на гръцката бойна авиация може или да продължи, или да се провали.

Забавянето е предизвикало непрекъснати консултации през последните няколко месеца между Министерството на отбраната, Генералния щаб на ВВС, новото ръководство на Гръцката аерокосмическа индустрия (EAV) и компанията-производител, за да се гарантира, че най-важната програма за въоръжаване на гръцките въоръжени сили няма да бъде провалена.

Основната причина за забавянето на програмата за модернизация на F-16 е загубата на специализиран персонал от Гръцката аерокосмическа индустрия.

Оставките на квалифицирани техници, работещи по програмата от 2018 г. насам, са почти ежедневие, твърдят добре информирани източници, което създава значителни пропуски.

За да запълни тези пропуски, дължащи се на закъснението от над седем месеца, Lockheed Martin, в сътрудничество с гръцките власти, е подсилил човешките си ресурси, за да ускори доставките.

Това обаче, според източниците, е временно решение, тъй като се търси формула за връщане на програмата към графика.

В резултат на интервенциите бойната авиация на Атина получиха 19-ия си модернизиран изтребител преди няколко дни, след поредица от закъснения и пренасрочване на доставката.

Първоначално договорът предвиждаше доставката да се осъществи през септември 2023 г.

"Катимерини" разбра също, че 20-ият самолет трябва да бъде доставен в края на юни. Те ще бъдат последвани от 21-ви и 22-ри модернизиран изтребител през юли, а 23-ти и 24-ти - до октомври.

Според новия график за доставка и при условие, че няма повече закъснения, до края на годината програмата ще бъде с четири изтребителя по-малко, а 16 самолета ще бъдат в процес на модернизация в хангарите на Гръцката аерокосмическа индустрия. Компетентни източници обаче заявиха пред "Катимерини", че недостигът няма да бъде преодолян преди 2025 г.