Скандал: "Уиз Еър" заряза пътници в София и Бари

Нискотарифната авиокомпания отмени полети без никакво предупреждение

Куриози
19:58 - 04 Юли 2022
8117
Скандал: "Уиз Еър" заряза пътници в София и Бари

Нискотарифната авиокомпания "Уиз Еър" е оставила пътници в събота на Летище София, които е трябвало да летят за Бари в Италия. Същото е сторила и с българи, които са били в Бари и е трябвало да се приберат у нас. Това са съобщили потърпевши пътници, които са сезирали Комисията за защита на потребителите. Полетите са отменени без предварителна информация, както е по закон.

„Тръгнахме за Летище София в 4 часа сутринта в събота, като точно пътувахме в таксито и получихме съобщение, че е отменен планираният полет за 6 часа. Нямаше нищо повече като информация дали ще се осъществи същият ден или на следващ“, коментира клиент на авиокомпанията. От специализирания туристически сайт "Травел Нюз" са попитали "Уиз Еър" за причината за отменените полети и по какъв начин ще бъдат компенсирани пътниците, но засега няма отговор.

За двата полета е имало и групи на туроператори и на туристически агенти. Те са се обединили и са реагирали, като са осигурили чартърен полет на European Air Charter да извози пътниците. „Ние имахме за отиване 60 човека и за връщане друга група 60 човека.

С подкрепата на Еuropean Air Charter пуснахме веднага отделен чартър и се погрижихме за пътниците, закупили пакети през нас и нашите агенти“, коментира Георги Пасев, маркетинг мениджър на туроператора „Абакс“ и член на Сдружението на туроператорите и туристическите агенти „Обединение Бъдеще за туризма“ (ОБТ).

Павлина Русева, член на УС на ОБТ, също е оказала подкрепа на клиенти и агенти. „Нито за миг нямаше клиент, който да се притесни от липса на информация, а реакцията е пример за целия бранш“, подчерта Русева. Според нея така ще се върне доверието в бранша. През последните седмици други туроператори не са реагирали по този начин, а са зарязали клиентите си, което се отразява на имиджа на целия бранш.

Георги Пасев допълни, че зачестяват критичните ситуации през летния сезон. На 16 юни е имало стачка на всички летища и пристанища в Тунис. Български туристи с чартърен полет не са успели да излетят заради стачката и са останали още един ден в Тунис. Полетът е пренасочен за следващия ден.

Иначе продължават огромните опашки и проблеми по летищата в цяла Европа и особено по възловите места като Париж, Лондон, Амстердам, откъдето се появяват драматични видеа и снимки. Затруднения има при чекиране, при обработката на багажа, има отменени полети.

Хаосът в последните седмици се дължи на три фактора - стачки за по-високо заплащане на персонала, недостиг на служители след пандемията и засилен трафик след падането на ограниченията. За съжаление, проблеми вероятно ще има и в следващите седмици.

Летищните работници в Париж например ще стачкуват отново от 8 до 10 юли. Те искат нетно увеличение на заплатите си от 300 евро на месец и набиране на персонал, за да се посрещне увеличеният трафик. Летищният оператор ADP е предложил 4% срещу прекратяване на стачката в петък, но офертата е била отхвърлена от синдикатите, съобщава France24.

Германските власти пък считат, че отговорността за сегашния хаос е на летищните оператори. Федералният министър на труда Хубертус Хайл критикува индустрията, че не е успяла да "вземе достатъчно предпазни мерки" по време на пандемията, въпреки огромната икономическа помощ, която е получила от правителството.

Заради ограниченията, въведени от началото на пандемията, много работни места бяха закрити, а служителите се насочиха към други сектори. Само Fraport, който оперира на летището във Франкфурт, е съкратил около 4000 работни места.