След нов закон CNN спря страниците си във Фейсбук за австралийците
Всеки коментар под статиите вече ще бъде отговорност не на автора му, а на издателя

Австралия прие нов закон, който на практика ще спре всички медии от Фейсбук. Всеки коментар под статиите вече ще бъде отговорност не на автора му, а на издателя.
Разбира се, издателя няма как нито технически да контролира и да носи отговорност за хиляди чужди коментари.
Първи реагира гиганта CNN, като директно спря страниците си за Австралия, предаде РТ.
CNN е попречила на хората в Австралия да имат достъп до нейните страници във Facebook, позовавайки се на риск от клевета, след като съдебно решение постанови, че издателите носят отговорност за съдържанието на секцията за коментари.
В сряда CNN, която е собственост на AT&T Inc., стана първата голяма медийна фирма, която премахна присъствието си във Facebook от Австралия.
Главната страница на CNN във Facebook показа съобщение за грешка в сряда, когато хората се опитаха да получат достъп до нея от Австралия.
Ходът за предотвратяване на достъпа на австралийците до съдържанието му дойде след като Върховният съд на страната постанови, че издателите носят отговорност за съдържанието на раздела им за коментари. Медийната фирма заяви, че е обсъждала с Facebook за забраняване на коментарите за тези в Австралия, но технологичният гигант отказа да се съгласи с искането му.
„Разочаровани сме, че Facebook отново не успя да гарантира, че платформата му е място за надеждна журналистика и продуктивен диалог около текущите събития сред своите потребители“, заяви говорител на CNN.
Социалният медиен гигант заяви, че все още има нужда от "по -голяма яснота и сигурност в тази област" след решението на съда и заяви, че е предоставил на CNN най -новата информация за инструментите, използвани за управление на коментари. Той добави, че Facebook има няколко налични функции, за да ограничи кой може да коментира публикации.
По-рано през септември Върховният съд на Австралия заяви, че издателите носят отговорност за коментари по публикациите си, дори ако самите истории не са клеветнически.
Въпреки че CNN не е на водещо място в Австралия, смята се, че други медии могат да последват примера му. Сайтовете в социалните медии са един от основните източници на новини за австралийците, като около две трети от населението е във Facebook.
CNN ще продължи да публикува съдържание на собствените си платформи в Австралия.