След спирането на 5-ицата: Covid лудница в рейсовете по "Цар Борис III"
След спирането на трамвай №5, заради стартиралия ремонт на железопътното трасе, пътуването в рейсовете от центъра на София към последната спирка - „Княжево”, се превърна в сериозно изпитание на нервите.
Десетки хиляди столичани са оставени без избор и единствена алтернатива за превоз по бул. „Цар Борис III” са задушните стари рейсове, повечето без климатик, които стигат два пъти по-бавно до желаната спирка, заради зверските задръствания. На качване в автобуса, запътилите се от първата до последната спирка, а и останалите, трябва да се въоръжат с будистко търпение и няколко броя маски, за да ги сменят, докато се тъпчат в раздрънканите возила.
Въпреки че заместващите автобуси №5 ТМ са сравнително на често в час пик, тълпата вътре заформя перфектно Covid положение, убеди се репортер на Lupa.bg, пробвал ходенето по мъките. Дори да искат, пътуващите няма как да спазват и минимална дистанция, а да седнеш на съмнително чистите седалки си е рядък късмет. Още по-ужасна е обстановката в автобус 260, който застъпва трасето на петицата и е предпочитан от доста хора. Графикът на въпросния превоз от „Петте кьошета” обаче винаги е бил разреден, и идва през не по-малко от 15-20 минути.
В почти всеки рейс, вечер около 17-18 ч., в час пик, "манифестацията" от пътници е кошмарна, а рейсовете пъплят бавно като селски каруци по претоварения булевард.
Абсурдното е, че транспортът - заместник на трамвая, не стига до крайната точка на трамвай №5, а само до „Овча купел”, след като завърти по „Тодор Каблешков” и се връща обратно. Грубо изчислено, пътуването от „Петте кьошета” до „Овча купел” продължава повече от час.
За да стигнете до "Княжево", това няма как да се случи без прекачване на трамвай - все още от трамвайното ухо до Княжево мотрисите са в движение. Малцина обаче знаят новата спирка на трамваите на „Бъкстон”, затова мнозина се подлъгват да висят на спирките, където мотриса никога няма да мине.
В цялата пълна лудница, един въпрос тормози ужасените от перспективата пътници - защо са нужни цели 2 години за ремонт на линията на 5-цата, след като в други страни за толкова време се издигат цели градове? Жители на района около трамвайното трасе припомнят, че вече повече от 10 години, през уикендите най-редовно "ремонтираха" линиите, между "Красно село" и "Княжево", спираха трамвая и създаваха невъзможност за придвижване на хората в крайните квартали.