Собственикът на „Зара“ обяви 780 милиона евро печалба за тримесечие
Продажбите на „Индитекс“ са се увеличили до 6,742 милиарда евро за периода
Продажбите на испанската верига от магазини за дрехи и аксесоари „Индитекс“ (Inditex), която притежава марките „Зара“ (Zara) и „Бершка“ (Bershka), са скочили с 36 процента през първото тримесечие (01.02 - 30.04) на тази финансова година.
Това показват данните, публикувани на сайта на компанията, цитирани от ДПА и ТАСС.
Продажбите на „Индитекс“ са се увеличили до 6,742 милиарда евро през този период. Чистата печалба през тримесечието възлиза на 780 милиона, което е увеличение с 80 процента в сравнение със същия период на 2021 г., съобщава компанията.
Ръстът на продажбите е стимулиран от увеличения поток от клиенти в магазините на веригата и от засиления интерес към колекциите за новия сезон и на седемте бранда на компанията - „Зара“, „Бершка“, „Пул енд Беър“ (Pull&Bear), „Масимо Дути“ (Massimo Dutti), „Страдивариус“ (Stradivarius), „Ойшо“ (Oysho) и „Утеркве“ (Uterqüe).
Печалбите на „Индитекс“ идват на фона на загубите от 216 милиона евро, които модният гигант претърпя поради войната в Украйна и ковид ограниченията в Китай, отбелязва ДПА. Веригата закри временно всичките си физически и онлайн магазини в Русия и Украйна.