Собственикът на Nova Brasilia се продава в сделка за 16 млрд. евро

Нидерландският coбcтвeниĸ нa Nova Brasilia - еднa oт нaй-paзпoзнaвaeмитe бългapcĸи мapĸи ĸaфe, вероятно ще бъдe ĸyпeн в сделка за близо 16 млрд. евро. Американската компания Keurig Dr Pepper е договорила придобиването на базирания в Нидерландия производител на кафе и чай JDE Peet’s, съобщават Financial Times и Wall Street Journal.
На българския пазар Keurig Dr Pepper е позната с вносните напитки Dr Pepper, докато JDE Peet’s присъства чрез брандове като Jacobs, кафе капсулите L’OR и Senseo, както и Nova Brasilia - марката кафе, която над 30 години се произвежда във фабриката в Костинброд.
Сделката между Keurig Dr Pepper и JDE Peet’s е почти готова и се очаква да бъде официално финализирана през първата половина на 2026 г. Тя предвижда американската компания да купи всички акции на JDE Peet’s и да плати на собствениците им по 31,85 евро за всяка, което е по-висока цена от последната пазарна стойност на акциите.
Очаква се придобиването да донесе спестявания и допълнителни ползи за купувача на стойност около 400 млн. долара в рамките на три години.
След като придобие европейския производител, Keurig Dr Pepper планира да раздели бизнеса си на две отделни компании – една за кафе и една за безалкохолни напитки. Това означава, че компанията, която през 2018 г. обедини Keurig (кафето) и Dr Pepper (напитките),
вече няма да съществува като едно цяло.
Новата компания за кафе се очаква да продава продукти за около 16 милиарда долара годишно, а компанията за напитки – за около 11 милиарда долара.
Инвестиционната компания JAB Holding, която управлява фондовете на милиардерското семейство Рейман, създаде JDE Peet’s през 2015 г. чрез поредица от придобивания, за да се конкурира с глобалния лидер в производството на кафе Nestle.
За последните 10 години JDE Peet’s се превърна във водеща световна компания за кафе и чай с портфолио в над 100 държави и включва марки като L’OR, Peet’s, Jacobs, Senseo, Tassimo, Douwe Egberts, Old Town, Super, Pickwick и Moccona.
В България компанията предлага както локалния бранд кафе Nova Brasilia, който се произвежда в завода в Костинброд, така и международните марки Jacobs, L’OR и Senseo.
Keurig Dr Pepper притежава марките на Dr Pepper и Keurig, като на американския пазар държи правата и върху 7Up, Schweppes и Lavazza. Бизнес ѝ в сегмента за кафе обаче отдавна е изправен пред предизвикателства заради засилена конкуренция в САЩ, където бизнесът с кафе е засегнат от американските мита върху вноса от страни като Бразилия. Вносът на кафе на зърна се облага с 50% мито.