СОС одобри компенсации за времето на протеста в градския транспорт

Траен механизъм за компенсиране на пътниците, притежаващи превозни документи, заради възникнали форсмажорни обстоятелства, наложили спиране на градския транспорт, прие днес Столичният общински съвет.
В Наредбата за реда и условията за пътуване с обществен градски транспорт вече се залага пътуващите да бъдат обезщетени автоматично с прибавянето на толкова дни в картите им, колкото не е имало достъп до услугата. Освен това общинските съветници приеха и увеличаване на таксата за издаване на разрешително за строеж. Безпрецедентната стачка на служителите от градския транспорт миналия месец, довела до почти едноседмичното спиране на наземния транспорт, провокира промените в Наредбата за реда и условията за пътуване на територията на Столичната община.
Инициирани от общински съветници от “Спаси София“, измененията ще се прилагат при форсмажорните обстоятелства, предизвикали неизпълнение на транспортната услуга, без да се налага всеки случай да се разглежда поотделно.
“Със сега приетите изменения се създават два механизма за компенсация - единият е чрез
удължаване на периода на валидност на превозните документи с дни, равни на дните, когато е нарушението на транспортната услуга.
Вторият е при следващо зареждане на картата за градски транспорт, цената да е намалена със стойността за времето, когато не е имало транспортна услуга”, коментира Гергин Борисов от „Спаси София“.
Друго предложение на “Спаси София“, което срещна подкрепата на ГЕРБ, БСП, "Синя София", "Възраждане", "Има такъв народ", Ваня Григорова и независими общински съветници, изразено като съвносители и гласуване в зала, бе двойното увеличение на таксата за издаване на разрешително за строеж.
Докладът не бе подкрепен единствено от “ПП-ДБ“, а председателят на групата на “Спаси София“ Борис Бонев посочи, че може да изкаже единствено съжаление, че доскорошните ни партньори
решиха на инат, политически, да не гласуват за този доклад.
Арх. Росица Николова, зам.-председател на комисията по устройство на територията, архитектура и жилищна политика в СОС и общински съветник от ”Спаси София“ припомни предимствата от въвеждането на по-високата такса: “На година, това още 30 млн. лв. към бюджета на Столичната община. Един от основните проблеми на тази наредба е, че е много остаряла и много услуги, които се изпълняват от администрацията, остават незаплатени”.
Деян Николов от групата на “Възраждане“ в местния парламент, които подкрепиха доклада смята, че двойното увеличение дори е недостатъчно. Все пак той каза, че за момента то е възможното според закона и вдигането на таксата ще бъде полезно за града.