Спад на корабоплаването по Суецкия канал с почти 50% само в рамките на 10 дни
Разходите за товарни превози между Европа Китай се повишиха с повече от 400% от ноември насам
Международният валутен фонд представи в сряда в своята Регионална икономическа перспектива за Близкия изток и Централна Азия, като отбеляза, че "към 21 януари 2024 г. 10-дневният кумулативен обем на корабоплаването през Суецкия канал е намалял с близо 50% спрямо предходната година".
Усложнената обстановка в Червено море породи притеснения относно бъдещето на търговията и разходите за корабоплаване.
"Разходите за товарни превози по маршрути между Европа/Средиземно море и Китай се повишиха с повече от 400 процента от средата на ноември насам, вероятно отразявайки комбинация от увеличени разходи за застраховка на фона на повишени рискове за сигурността и по-високи транспортни разходи, свързани с по-дълги маршрути за доставка", отбелязва МВФ.
Освен това Фондът предупреди, че ако има разпространение на конфликта в целия регион, "може да се материализира по-тежко или трайно отрицателно въздействие върху туризма".
Международният валутен фонд също така отбеляза, че прогнозите му предполагат, че войната в Газа ще продължи с "висока интензивност" през първото тримесечие на 2024 г. и че след това военните действия бавно ще намалеят.