Спад на продажбите на дребно в САЩ през февруари
Най-голямо понижение се наблюдава при продажбите в мебелните магазини
Продажбите на дребно в САЩ се понижиха през февруари поради намаляване на покупките на автомобили и на други стоки след силен техен ръст през януари.
Продажбите на дребно в САЩ се свиха през февруари с 0,4% спрямо януари, когато скочиха с цели 3,2% (възходяща ревизия от предишна оценка за повишение с 3%) и осредните очаквания за понижение с 0,3%, показват данните на Департамента по търговия, публикувани в сряда.
Най-голямо понижение се наблюдава при продажбите в мебелните магазини (спад с 2,5%), в заведения за хранене и напитки (с 2,2%), при търговците на автомобили и части (с 1,8%), в магазините за дрехи (с 0,8%) и по бензиностанциите (понижение с 0,6%).
Повишения на продажбите през февруари се наблюдават при търговците на дребно извън магазините (скок с 1,6%), в здравеопазването (с 0,9%), в магазините за храни и напитки (с 0,5%) и в тези за електроника и уреди (с 0,3%).
Изключвайки автомобилите, продажбите на дребно се понижиха с 0,1%, но след ръст с 2,3% през януари, а продажбите без тези на автомобили и бензин останаха на нивото от предходния месец, когато нараснаха с 2,6 на сто.
Продажбите на дребно, изключвайки тези за автомобили, бензин, строителни материали и хранителни услуги, пък се увеличиха през февруари с 0,5% спрямо януари, когато нараснаха с цели 2,3%, докато осреднените очаквания бяха за тяхно понижение с 0,3 на сто. Именно този показател, известен като "контролирана група" при продажбите на дребно, се използва при калкулиране на данните за БВП на САЩ, като днешните по-силни данни предполагат добро началото на новата година за американската икономика.
Днешните данни показват, че потребителските разходи остават като цяло устойчиви въпреки големите разходи за заемите (растящите лихви), докато Федералният резерв се бори с високата инфлация.