Спреният търг за двуетажните китайски влакове отново е пуснат
Високотехнологичните машини на китайската компания China Railway Rolling Stock Corporation развиват до 160 км/ч

Министерството на транспорта обяви отново поръчката за доставка на 7 двуетажни електрически мотрисни влака, пише Money.bg. Преди месец предишната поръчка беше прекратена.
Старият търг беше прекратен с мотивите, че единственият кандидат, който е подал оферта, предлага по-дълъг срок за доставка от заложения в изискванията на поръчката. Решението за прекратяване беше с дата 15 януари 2024 година, стана ясно от проверка в сайта на Регистъра за електронни поръчки.
Справка на екипа ни от днешния 16 февруари 2024 година показва, че ресорното ведомство е изчистило някои от техническите спецификации най-вероятно в опит да се застрахова от жалби.
Стойността на новия търг е над 410,5 милиона лева без ДДС, а оферти се подават до 14 март
При изслушване в комисия в парламента ресорният министър Георги Гвоздейков обяви, че "поръчката ще бъде подновена в понеделник, но преди това трябва да мине през одобрение от Националния фонд към Министерство на финансите".
Документацията е подадена на 13 февруари, вторник, но предвид технологичното време, става видима едва днес.
Високотехнологичните машини на китайската компания China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) развиват до 160 км/ч.
Всеки един от влаковете разполага с 345 седящи места.
Справка между техническите спецификации между старата и новата поръчки показва, че някои от изискванията и техническите спецификации са променени от министерството.
Част от заложените промени:
- Въведено е изискване за допълнителен брой сгъваеми седалки, но без заложени конкретни бройки
- Брой места за лица с намалена подвижност се е трансформирало в брой места за инвалидни колички. Заложените бройки са намалени от 4 на минимум 2 броя
- Местата за велосипеди е намален от минимум 16 на 4 броя
- Отпадат и изисквания за точна осветеност в кабините за управление
- Отпадат точно определени брой места в първа класа
Средствата
Средствата за закупуването на нов подвижен състав за нуждите на държавните железници идват по Плана за възстановяване и устойчивост. Общо планираните средства са в размер на 2,7 милиарда лева. С тях трябва да се купят още 35 електрически мотрисни влака за дълги разстояния на стойност 1,1 милиарда лева, 20 мотрисни push-pull влака за 1,2 милиарда лева, 18 маневрени батерийни локомотива за 68 милиона лева и 108 комплекта ETCS бордово оборудване за модернизиране на управлението на влаковете.