Starbucks планира 1000 нови обекта в обичащата чай Индия
Търсенето на кафе в най-бързо развиващата се голяма икономика в света се увеличава все повече
Американската верига кафенета Starbucks планира отварянето на цели 1000 магазина в Индия до 2028 година. Стратегията на компанията е нов обект на всеки три дни през следващите четири години, съобщава CNN Business.
Търсенето на кафе в най-бързо развиващата се голяма икономика в света, която традиционно предпочита чай, се увеличава все повече.
За да постигне целта си компанията ще се съсредоточи върху отварянето на кафенета в по-малките градове
и ще удвои работната си сила в страната до 8600 души,
се казва в изявление на веригата.
В момента Starbucks има 390 магазина в Индия, където развива бизнес повече от 11 години чрез 50% съвместно предприятие с Tata Consumer Products - звено на един от най-известните конгломерати в Индия. Първата ѝ локация е Мумбай, където открива магазин на две нива, обзаведен с местни мебели и украсен с изображения на метрополията.
Освен обичайната гама лате и фрапучино, Starbucks предлага и напитки, които нарича "вдъхновени от Индия", включително кафе с филтър от Южна Индия и масала чай, смес от подсладен млечен чай и подправки.
Докато много индийци все още започват деня си с димяща чаша чай,
апетитът за кафе расте, като местните и международните вериги се размножават в цялата страна. По време на посещение в Индия главният изпълнителен директор на Starbucks Лаксман Нарасимхан каза, че "страната се е превърнала в един от най-бързо развиващите се пазари на Starbucks в света".
Южноазиатската нация с нарастващата си средна класа се превръща в ключов пазар за западните компании, особено във време, когато Китай се бори с редица икономически проблеми, включително приглушено потребителско търсене. Въпреки забавянето в Китай обаче, страната все още е най-големият и най-бързо развиващ се задграничен пазар на Starbucks.
Гигантът за кафе напитки планира да разполага с 9000 магазина в Китай до 2025 година спрямо 6500 в момента.
Миналата година Starbucks наля повече от $200 милиона в нова фабрика в източната част на Китай. По време на нейното откриване през септември компанията заяви, че това е най-голямата инвестиция, която някога е правила за център за производство и разпространение на кафе извън САЩ.