Старозагорският театър гостува в НАТФИЗ с "Мамка му да е*а, кой пръв започна..."

Провокативният спектакъл не предлага отговор, а цели да обърне погледа на зрителя към пукнатините в битието

Култура
14:33 - 20 Април 2023
2732
Старозагорският театър гостува в НАТФИЗ с "Мамка му да е*а, кой пръв започна..."

Драматичният театър "Гео Милев" - Стара Загора ще гостува на 21 април в Театър НАТФИЗ в София с провокативния спектакъл „Мамка му да е*а, кой пръв започна или с голяма бързина на стоене“. На плаката на спектакъла „Мамка му да е*а..." се крие зад абревиатурата „М.М.Е."

Ексцентричната интерпретация на режисьора Николай Йорданов по пиесата на македонски драматург Деян Дуковски е разделена на седем сцени, в които участват Ванина Йорданова, Велина Георгиева, София Джустрова, Сезер Сами, Красимир Ненков и Георги Ножделов.

Героите, които зрителите ще видят са призраци изплували от руините, за да направят равносметка на провалите си. Tърсят в какво са сбъркали, как да поправят грешката си и да направят рестарт. Провалът е неизбежен, а рестартът - невъзможен. 

Сценографията и костюмите са дело на Никол Трендафилова, композитор е Давид Кокончев, плакат -Христо Христов и превод Ана Батева. 

Според режисьора Николай Йорданов жанрът, в който е реализирал постановката е параноя.

„Трябва да имаме такъв театър, такава драматургия и драматург", коментира директорът на Старозагорският театър Светла Тодорова. $От 27 години съм в ДТ „Гео Милев“ и такъв смел проект и провокативен спектакъл не е правен. С намерение съм да намерим и специално място за представяне на подобни постановки", каза тя.

„М.М.Е.“е дебют на професионална сцена на Ванина Йорданова, София Джустрова, Велина Георгиева и Сезер Сами. Те са завършили НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ през миналата 2022 г. В Стара Загора са по проект „Младите в театъра“ по програма „Старт в изкуството“. Целта е на младите да се даде шанс и да останат за постоянно в театъра. 

Всички те, заедно с по-опитните Георги Ножделов и Красимир Ненков са изобретателни и органични в изграждане на образа на героите си. Всеки от тях влиза в „обувките“ поне на два-три персонажа. Огромна енергия изпълва сценичното пространство. Актьорите всеотдайно защитават героите си след тримесечни репетиции.

Те са призраци, които изплуват от руините, за да направят равносметка на провалите си. Tърсят в какво са сбъркали, как да поправят грешката си и да направят рестарт. Провалът е неизбежен, а рестартът - невъзможен. В земята на мъртъвците, нов живот не може да се създаде.

„Мамка му да е*а, кой пръв започна или с голяма бързина на стоене“ не предлага отговор, а цели да обърне погледа на зрителя към пукнатините в битието и щетите във взаимоотношенията.