Столичните общинари ще гледат проект на метрото от „Слатина“ до „ Младост-1“

Трета метролиния ще е 5,6 километра с 8 спирки, кабинетът отпуска още 30 млн. лева

Новини
17:23 - 14 Декември 2022
4205
Столичните общинари ще гледат проект на метрото от „Слатина“ до „Младост-1“

Проект за специализиран Подробен устройствен план (ПУП) за обезпечаване на трасе и метростанции от продължението на третата метролиния през „Слатина“ до кв. „Младост 1“ предстои да разгледа на утрешното си заседание Столичният общински съвет (СОС). Кабинетът взе решение да отпусне допълнителни до 30 млн. лв. към бюджета на кметството. 

Средствата са за изграждане на участъка на метрото по отсечките ул. „Шипка“ - ж.к. „Гео Милев“ (район „Слатина“) - зала „Арена София“/„София Тех парк“ - бул. „Цариградско шосе”, включително и за проектиране, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на системи за контрол и управление на влаковото движение, комуникации и перонни преградни врати, става ясно от решението на Министерския съвет.

Исканото изменение на метрото обхваща трасето от Военната академия „Г.С. Раковски“ по ул. „Гео Милев“, бул. „Асен Йорданов“, пред „Арена София“, бул. „Цариградско шосе“ до пътния възел на бул. „Цариградско шосе“ с ул. „Проф. Петър Мутафчиев§.

Проектът за ПУП се състои в изменение на съществуващите планове за регулация с цел устройствено да се обезпечи трасето, новите метростанции и съоръжения на техническата инфраструктура на отклонението от трета метролиния към квартал „Слатина“, с дължина около 5600 м, и да се определят сервитути за тях.

Метротрасето се предвижда да бъде изцяло подземно и да се изгради с тунелопробивна машина.

В доклада са посочени бъдещите метростанции от новия участък на подземната железница:

• МС 1 - Кръстовище бул. „Гео Милев“ – бул. „Ситняково“ - ул. „Черковна“;

• МС 2 - Кръстовище бул. „Гео Милев“ - ул. „Н. Коперник“;

• МС 3 - Кръстовище бул. „Гео Милев“ - ул. „Слатинска“;

• МС 4 – Северозападно от кръстовище бул. „Асен Йорданов“ - бул. „Шипченски проход“;

• МС 5 - Зала „Арена Армеец“;

• МС 6 - От източната страна на съществуващия пешеходен подлез под бул. „Цариградско шосе“ при Окръжна болница.

Изграждането и разширението на Столичното метро е от първостепенна важност за развитието и благоустрояването на Столичната община, се посочва в доклада.

Като обект на транспортната система на София, удобствата и бързината, които осигурява на гражданите при използването му, метрото се превръща в общински обект за трайно задоволяване на обществени потребности от местно значение.