Строител на магистрала ''Струма'': Този път е добър, закупихме скъп материал!
Участъкът на магистрала "Струма" е завършен през 2007 г. с Акт 15. Този път продължава да работи много добре. Един от проблемите, които преодоляхме при строителството на участъка, е по отношение на материалите, влагани в конструкцията на пътя. За износващия пласт закупихме материал, който беше 3 пъти по-скъп, отколкото нормалните кариери ни предлагаха.
Това заяви бившият изпълнителен директор на Камарата на строителите в България инж. Мирослав Мазнев, който е и участник в строителството на магистрала "Струма" пред бТВ.
По думите му целта да се купят три пъти по-скъпо материали е било, за да се покаже, че тъй като "за нас това беше първата магистрала, ще бъде с много добро качество".
Инж. Мазнев каза още, че полагането е направено без фуга и всичко това е дало своите резултати. "Съгласно нормативните изисквания, това са вече 15 години, технически се налагат да се направят допълнителни напластявания, за да се осигури много дълга експлоатация. Съгласно строителните норми пътят е изпълнен на високо ниво", допълни той.
Относно участието му в строежа на "Струма" бившият шеф на Камарата на строителите заяви, че то е косвено: "Бях технически директор на група от фирми, една от която изпълняваше този обект - в определен период от време, който е почти преди завършването. Строителството започна, когато отчуждителните процедури не бяха приключени".
Според него мантинелата, в която се удари македонския автобус и загинаха 45 души, е била допустима съгласно тогавашните нормативи.
"Мантинелата, която виждам, е тази, която ние сме сложили. Там катастрофа заради мантинелата не е имало. От 2 години има други изисквания", смята той.
Инж. Мазнев допълни, че пътят не е причина за катастрофата: "Ако има някакви пропуски, то те са в експлоатационното състояние - поддръжката. Могло е да се направят нови маркировки, много странно участъкът там е на много парчета с подновена и не толкова подновена маркировка".