Светлина, камера... айфон: Заснеха филм с 20 телефона

„28 години по-късно“ използва широка гама от съвременни технологии за филмопроизводство

Новини
11:40 - 09 Юни 2025
736
Светлина, камера... айфон: Заснеха филм с 20 телефона

Очакваният по-късно този месец филм на режисьора Дани Бойл „28 години по-късно“ използва широка гама от съвременни технологии за филмопроизводство, включително заснемане на някои сцени с помощта на iPhone. В края на миналата година стана ясно, че “28 години по-късно” е сниман с телефон и по-точно с iPhone 15 Pro Max, а сега от подробно интервю на Бойл за IGN получаваме още интересни детайли за създаването на филма, пише mobilebulgaria.

Дани Бойл споделя, че въпреки че не е заснет с широкоформатни камери, предстоящият филм ще бъде в широкото екранно съотношение от 2.76:1. „Решихме, че ще се възползваме от неспокойството, което първият филм създаде с бързината и скоростта, с висцералния [аспект] на начина, по който бяха изобразени заразените. Когато използваш широк екранен формат, те могат да бъдат навсякъде... трябва да продължаваш да сканираш, да ги търсиш наоколо.“

Това е драстична промяна спрямо оригиналния филм „28 дни по-късно“ от 2002 г., който е заснет в 4:3 на miniDV камери, за да имитира изгледа на кадрите, заснети от хора, преживели апокалипсис в началото на хилядолетието. Сега Бойл използва подобен подход, като използва съвременни модели iPhone, въпреки че

видеото от тях е на светлинни години напред по отношение на качеството в сравнение с потребителските miniDV камери от 2002 г.

Освен че са ползвали iPhone за заснемането на някои сцени, Бойл и неговият оператор Антъни Дод Мантъл са създали и сложни конструкции, включително такава с 20 броя iPhone един до друг. Това, заедно със специализирани камери, прикрепени към актьорите, специални сензори, дронове и други, спомага за създаването на усещане за действие и потапяне в историята.

Екипът е използвал по време на снимките различни уреди с фиксирани към тях iPhone, включително с осем камери и с 10 устройства. Бойл посочва, че комбинацията с 20 броя iPhone е помогнала за създаването на бюджетно решение за т.нар. bullet time ефект. С толкова много снимащи едновременно камери при монтажа е било по-лесно да се избере конкретна перспектива, която е малко по-различна от останалите. Това може да се използва и за разделяне на времето и превключване между камерите по време на динамични сцени.