Тапите на "Хемус" за морето продължават и догодина

Ще се ремонтират четири моста на магистралата

Общество
21:36 - 19 Август 2019
1953
Тапите на "Хемус" за морето продължават и догодина

Ремонтите по “Хемус” ще продължат и догодина, въпреки че част от тях ще приключат в края на 2019-а. Това съобщиха от Агенция “Пътна инфраструктура” на запитване на “24 часа”.

До началото на зимния сезон се планира да приключат ремонтите по пътната плоча, асфалтовата настилка, маркировката на всички мостове на “Хемус” в областите София и Ловеч.

Работите по стълбове, колони, устои и т.н. ще продължат, ако метеорологичните условия са подходящи. Превантивните дейности на 7 км от платното за София на “Хемус” на територията на област Варна - между км 393 и км 400, ще завършат до края на следващия месец, добавиха от АПИ.

Ще продължи обаче и през следващата година работата в тръбата за София на тунел “Витиня”. През 2020 г. ще започнат и нови ремонти - на платната за София на виадуктите “Потоп” и “Коренишки дол”, както и на платната за Варна на други два - при 33-и и 34-а км. Това означава, че тапите към морето на север ще ги има и през следващия сезон, тъй като движението ще става само в едната лента в посока.

Освен ремонти до края на тази година и през следващата ще стартират и едни от най-големите пътни проекти в България. В средата на септември се очаква да започне същинското строителство на 720-метровата отсечка преди тунел “Железница” на магистралата “Струма”. За самото съоръжение, което ще е най-дългото у нас - 2,04 км, и отсечката след него стартът ще е през октомври.

През 2020 г. се предвижда да започне и изграждането на най-сложния участък през Кресненското дефиле между Симитли и Кресна, който е близо 24 км. В момента се провеждат тръжните процедури за избор на изпълнители на строителството и на надзора за платното в посока София. Плановете са през тази година да е завършила процедурата по избор на изпълнители за участъка през дефилето.

Строителството на участъка ще бъде сериозно предизвикателство на строителите, защото ще трябва да се работи по изключително сложен терен, обясниха от АПИ.

В близо 24-километровото трасе само в платното за София ще има 7 тунела, 21 виадукта, 4 пътни възела, 12 надлези и подлези. Толкова много съоръжения с подобна сложност досега не са правени на нито един магистрален участък у нас.

През октомври е предвидено да започне изграждането на още един участък от направлението София - Калотина, част от магистрала “Европа”. В момента изпълнителят на обекта, който е на инженеринг (проектиране и строителство), работи върху изработването на проекта, обясниха от пътната агенция.

В средата на май тази година стартира строителството на 17-километровия участък между Драгоман и Сливница. През октомври ще започне работата и в отсечката от ГКПП Калотина до Драгоман, с дължина е 14,5 км.

В следващите месеци предстои да стартира изграждането на над 6-километров участък от софийския околовръстен път от пътен възел “Цариградско шосе” до пътен възел “Младост”. В момента в ход било издаване на разрешението за строеж, казаха от АПИ.

В периода 2019-2020 г. в Северозападна България предстои да започне дългоочакван за региона проект - модернизацията на пътя Мездра - Ботевград, част от направлението Видин - Ботевград. Изграждането на трасето ще стартира от един от най-сложните участъци като терен за преминаване. За да върви работата по-бързо, строителството на близо 33 км е разделено на два участъка - лот 1, който е 19,3 км, и лот 2 с дължина 13,4 км. Има избран изпълнител за лот 2 и предстои подписването на договора.

Тръжната комисия по избора на изпълнител на лот 2 продължава работата си и предстои отварянето на ценовите предложения.

На 13 август бяха отворени офертите в тръжните процедури за избор на изпълнители на още 55 км - в участъка между Видин и Ружинци. Отсечката е разделена на три подучастъка Видин - пътен възел “Макреш”. Следващият започва от там и е до пътен възел “Бела”, последният стига до Ружинци. Индикативната стойност е близо 460 млн. лв. Проектът ще се реализира също със средства от бюджета. Както и при провеждащата се в момента тръжна процедура за избор на изпълнители на 33 км от пътя между Мездра и Ботевград, така и при тази ще се приложи новата схема на плащане.