Тарикатчета: Онлайн поколението Z води мама и тате на интервю за работа
Родителите на момчетата и момичетата дори преговарят за заплатите на децата си

Така нареченото поколение Z, в което се броят родените между 1997 и 2012-та година се оказват хора, които не са вманиачени да бързат с независимостта си, а ползват съветите и услугите на родителите си.
Според скорошно проучване на Resume Templates 77% от търсещите работа от поколение Z в САЩ дори ходят с майките и бащите си на интервю за работа, дори при преговори за заплати, пише списание Fortune.
Сред тези, които са взели родителите си на интервюта, 40% съобщават, че са присъствали по време на дискусията, докато една трета казват, че родителите им са задавали или отговаряли на въпроси. Около 27% отбелязват, че майките или бащите им договаряли възнаграждения или обезщетения, а някои дори са се представяли директно на мениджърите по наемането.
Оказва се, че участието на родителите се простира много по-далеч, като облхващат почти всички етапи от търсенето на работа. Над 75% от кандидатите от поколение Z са използвали родител за препоръка, 63% са карали родителите си да кандидатстват за работа от тяхно име и повече от половината са позволявали на родителите си да изпращат имейли или да се обаждат на мениджъри по наемането на персонал.
Като капак на всичко - почти половината (48%) са карали родителите си да изпълняват тестови задачи, а 41% са им позволявали да се справят с първоначалните взаимодействия с HR.
Ето как експертите тълкуват тези процеси - отдават това на липсата на професионален опит и ограничените контакти сред момчетата и момичетата на поколение Z. И докато някои смятат това участие за прекалено, други го виждат като отражение на променящата се динамика в днешната работна сила.
Те предлагат използването на инструменти с изкуствен интелект като ChatGPT за по-добра подготовка за кандидатстване за работа и интервюта.
Шокиращо е, че цели 90% от търсещите работа от поколение Z са помолили родителите си да им помогнат да си намерят работа, за която да кандидатстват, а 75% са ги помолили за препоръки.
Около 70% са помолили родителите си да подадат заявления от тяхно име, а 60% са търсили помощта им за изпращане на имейл или за да разговарят директно с мениджъри по наемането на персонал.
Над половината са помолили родителите си да попълнят тестови задачи (55%) и да се справят с обажданията за HR скрининг (45%). Освен това 35% са разчитали на родителите си да им напишат автобиографията, а 30% – мотивационните писма.
Изглежда, че израсналата онлайн генерация превръща интервютата в семейно събитие. Това изправя работодателите и HR екипите пред съвсем ново предизвикателство – не е номерът да спечелят кандидата, а се налага да се докажат и да впечатлят и… неговата майка.