Тестове за абсолютно всички пътници в самолетите?

Актуални новини
17:42 - 22 Септември 2020
4914
Тестове за абсолютно всички пътници в самолетите?

Авикомпании от целия свят призоваха днес преди всички международни полети на пътниците да се правят тестове за Ковид-19. Така ще се заместят карантините и другите ограничения, които според сектора засилват спада в авиопътуванията, предаде Ройтерс. Искането е подкрепено от най-големите в сектора - "Бритиш еъруейз", "Търкиш еърлайнс", "Луфтхаза", "Райън еър", "Уиз еър" и др.

Бързи и финансово достъпни тестове, които да могат да се извършват от служители без медицинска квалификация, се очаква да се появят през идните седмици и трябва да бъдат разпространявани според договорени на международно ниво стандарти. Това заяви генералният директор на Международната асоциация за въздушен транспорт (МАВТ- IATA) Александър дьо Жуниак. "Не виждаме друго възможно решение. Това може да спаси сектора", посочи Жуниак.

Все още не е ясно дали правителствата по света и СЗО ще подкрепят исканията на авиобизнеса. В искането на компаниите не се уточнява и кой ще поеме цената на тестовете, които ще възлизат на цена между 10 и 15 евро - компаниите или пътниците.

От националните локдауни, стартирали през март, до ден-днешен постоянно се отменят полети от и до различни точки от света. Хаосът по летищата продължава, пътниците негодуват, авиокомпаниите са изправени пред фалит.

101 години след първия международен полет в света, извършен през февруари 1919-а, коронавирусът буквално парализира въздушния транспорт. Такова нещо не се е случвало никога преди - дори и по време на Втората световна война. В пика на коронавирусната пандемия въздушният трафик бе намалял с до 90%, а авиокомпаниите реализираха загуби от стотици милиарди долари. Дори и докато самолетите не летят, разходите на авиокомпании си вървят - от амортизация, за застрахователни и лизингови вноски, административни такси, както и разходи по поддръжката. 

Когато един самолет не е бил във въздуха седем дни, той трябва да бъде подготвен за паркиране, което изисква 60 работни часа. В случай, че не се изпълняват полети се провеждат функционални тестове, на всеки две седмици двигателите работят на място, а всяка седмица самолетите биват раздвижвани напред-назад, за да не се деформират гумите. На всеки три месеца всеки паркиран самолет трябва да извърши поне по един полет, казват експерти.