Топ 5 на най-капризните двигатели
Два от агрегатите са на „Ауди“, „АВТОВАЗ“ липсва в класацията заради простата им конструкция
За никого не е тайна, че надеждният двигател е, най-вероятно, единият от най-важните показатели на всеки един автомобил. Специалистите от руския сайт „За Рулем“ съставиха Топ 5 на най-капризните мотори, които се използват в съвременното автомобилостроене.
№1 - Немският агрегат 1.4 TSi/TFSi, семейство EA111 (Volkswagen/Audi) бе въведен в експлоатация през 2007 година. Агрегатът дори е успял да спечели титлата „Мотор на годината“, въпреки, че доста често излиза извън строя още в гаранционния период.
№2 – Моторите от серията 1.8 TSi, 2.0 TSi (Volkswagen/Audi) също не се отличават с особена надеждност и безбожно „похапват масло“. Най-честата повреда при тях е при буталата.
№3 - Двигателите от серията 1.6 THP (EP6, Prince) (Peugeot/Citroen) също са печелили приза „Мотор на годината“. Но в процеса на тяхната експлоатация те не показаха най-добрата си страна. Конструкцията им е твърде усложнена, което ги прави „непригодни за ремонт“. Най-честият проблем при тези двигатели отново е свързан с буталата.
№4 - Силовите агрегати от серията 1.6, 2.0 (N45) и 1.8, 2.0 (N46) (BMW). Всичките двигатели от посочената група създават проблеми. Особено от групата N46. Тези мотори нямат щека за масло, а вграденият датчик често показва невярна информация. Това, естествено, води до повреди.
№5 - При 1.5 dCi, 1.9 dCi (Renault), произвеждани през периода 2000-2008 година е известно, че наред с всичките „болежки“ на турбодвигателите, дадените агрегати „умират“ доста по-рано от подобните модели. Трябва да се отбележи, че в класацията няма двигатели на АВТОВАЗ. Причината за това е простата конструкция.