Транспортът създава голям проблем на Евро 2024
Pro Bahn предупреждава за "смъртта на Deutschlandticket"
Асоциацията на пътниците Pro Bahn се опасява, че на билета за 49 евро ще бъде сложен край, ако още местни власти се оттеглят от офертата след област Щендал. Финансовият спор около билета остава нерешен и след решението на първия окръг да се оттегли от билета за 49 евро в началото на годината асоциацията на пътниците Pro Bahn предупреждава за последствията.
Това означава, че се задава и сериозен проблем за Европейското първенство, което ще се проведе лятото в Германия, тъй като много посетители на страната имат намерение да се възползват от комбинирания билет, даващ предимство и придвижване навсякъде с железопътен транспорт.
Ако и други местни власти реагират по този начин, това ще бъде "смъртта на Deutschlandticket", заяви Детлеф Нойс, федерален председател на Pro Bahn. Ако билетът престане да бъде валиден в цяла Германия, лесното му използване, което го характеризира, ще бъде загубено.
Миналата седмица окръжният съвет на окръг Щендал в Саксония-Анхалт не одобри резолюция за признаване на Deutschlandticket в окръга. Това означава, че от 1 януари билетът няма да бъде валиден за автобусите там. Пътниците с билет за 49 евро ще трябва да си купят допълнителен билет в бъдеще. В момента и други окръзи в Саксония-Анхалт изпитват проблеми с продължаването на действието на билета.
Проблеми има и в други области. Федералното правителство и правителствата на провинциите спорят по този въпрос от месеци, а консултациите между министрите на транспорта досега не са довели до споразумение. Досега и двете страни са внасяли по 1,5 млрд. евро годишно. Ако парите не са достатъчни, федералното правителство и правителствата на отделните провинции ще си поделят допълнителните разходи.
Федералното правителство отхвърля по-нататъшни финансови ангажименти от 2024 г. нататък - федералните провинции са отговорни за регионалния транспорт. Германският окръжен съюз, от друга страна, счита решението за последователно. Президентът Райнхард Загер заяви, че ако финансовата тежест продължи да се прехвърля върху местните власти, те ще трябва или да преустановят продажбата на билети, или да намалят услугата.
Транспортните сдружения ще увеличат цените през 2024 г.Транспортните компании очакват да понесат значителни допълнителни разходи през следващата година. Те ще загубят приходи, тъй като например притежателите на абонаментни карти са преминали към по-евтиния Deutschlandticket. В резултат на това няколко транспортни сдружения, особено големите, увеличават цените на билетите от 1 януари, според проучване на dpa сред около дузина транспортни сдружения, сред които Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg (VBB), Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR) и Münchner Verkehrsverbund (MVV). Други транспортни сдружения вече са увеличили цените си през тази година, а други планират да вземат решение през пролетта.
Докато се използва Deutschlandticket, все повече хора в Германия използват автобуси и влакове. През първата половина на 2023 г. броят на пътниците е нараснал с десет процента в сравнение със същия период на миналата година. Това означава, че според Федералната статистическа служба през първите шест месеца около 5,3 милиарда пътници са използвали местния обществен транспорт, а при железопътния транспорт (включително крайградските влакове) увеличението е с 14 процента до над 1,2 милиарда пътници. Трамваите също отбелязват увеличение от 14 % до 1,8 милиарда. Местният автобусен транспорт се е увеличил със седем процента до почти 2,5 милиарда пътници.